محمدرضا خباز روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت خودروسازی فردا در شهرک صنعتی سمنان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحد تولیدی در سمنان است با تولید انبوه در چند سال آینده برای بیش از 2 هزار نفر اشتغالزایی خواهد کرد.
شرکت خودرو سازی فردا به عنوان اولین تولید کننده خودروی سواری در استان سمنان با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و 125 میلیارد ریال در زیربنایی به مساحت 28 هزار و 600 متر مربع در شهرک صنعتی سمنان واقع شده که ظرفیت تولید سالانه تا 100 هزار دستگاه خودرو سواری کلاس (بی) را دارد، در حال حاضر این واحد برای حدود 150 نفر اشتغالزایی کرده است و قادر به تولید روزانه 12 دستگاه خودرو سواری سمند است که در آینده به تعداد 30 دستگاه در روز افزایش خواهد یافت.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه مدیر و اعضای هیات مدیره شرکت خودروسازی فردا مطالباتی به حق برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار دارند، افزود: استانداری سمنان از این واحد صنعتی برای رفع این مشکلات حمایت کامل انجام می دهد.
وی افزود: تجربه بیش از 40 ساله تولید خودرو در کشور در شرکت خودروسازی فردا در سمنان به صورت کاربردی عملیاتی شده است و با رفع مشکلات این واحد صنعتی، می توان استان سمنان را به قطب تولید خودروی ایرانی در کشور تبدیل کرد.
استاندار سمنان با بیان اینکه در گذشته مذاکرات خوبی با چند شرکت خودروسازی مطرح جهان برای سرمایه گذاری در شرکت خودروسازی فردا انجام شده است و سرمایه‌گذار این واحد تصمیم گرفت تا عملیاتی شدن تولید خودروی خارجی، به تولید خودروی داخلی بپردازد تا سرمایه‌گذار خارجی با توانمندی داخلی در تولید خودرو نیز آشنا شود، ادامه داد: در واحد خودروسازی فردا در سمنان در مرحله تولید خودروی خارجی، برای مصرف داخل و بیشتر برای صادرات خودرو تولید شود.
خباز با تاکید بر اینکه استانداری سمنان تمام تلاش خود را برای جذب سرمایهگذار به منظور افزایش اشتغال پایدار در استان انجام می دهد، گفت: واحد های صنعتی قابل توجهی در سه سال گذشته در استان سمنان به چرخه تولید برگشتند که یکی ازاین واحدها خودروسازی فردا در سمنان است.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی و بانک های عامل این استان در ارایه تسهیلات رونق تولید به منظور افزایش اشتغال و کاهش رکود اقتصادی کم کاری نکردند، گفت: استان سمنان با پرداخت بیش از 397 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، در این شاخص در رده چهارم کشور قرار دارد.
وی ادامه داد: چند بانک خصوصی در استان سمنان با برنامه ریزی های که از قبل برای پرداخت تسهیلات رونق تولید انجام شده بود همکاری لازم برای ارایه این تسهیلات انجام ندادند یعنی به نظر می رسد درک درستی از شرایط جنگ اقتصادی نداشتند، اما در مجموع عملکرد دستگاه های اجرایی و بانک های استان سمنان برای کاهش نرخ بیکاری در استان با ارایه تسهیلات رونق تولید بسیار ارزشمند بود.
خباز با بیان اینکه شورای هماهنگی بانک های استان سمنان در سال 95 با توجه به ارایه تسهیلات رونق تولید نمره قبولی گرفت، گفت: کاهش نرخ بیکار در جامعه تنها وظیفه دولت نیست، همه مسوولان نظام باید برای افزایش اشتغال در کشور تلاش کنند.
استاندار سمنان اضافه کرد: بیش از 50 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این استان برگزار شد و در میان مدت با افزایش رونق کسب و کار واحدهایی که تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند، آمار میزان اشتغالزایی امسال در استان اطلاع رسانی می شود.
استاندار سمنان در جریان بازدید از واحدهای مختلف خودروسازی فردا در سمنان، یک دستگاه سمند تولیدی این واحد را آزمایش کرد.
استان سمنان حدود هزار و 815 واحد دارای پروانه بهره برداری در بخش صنعت دارد که بیشتر واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هستند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.