سرهنگ سید مجتبی اشرفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران که درمحل ستاد این نیرو در شاهرود برگزار شد ، کاهش 47 درصدی تلفات تصادف های درون شهری را یکی از این موفقیت ها اعلام کرد و گفت: پارسال در شهر شاهرود 19 نفر در تصادف ها کشته شدند که امسال این آمار به 10 نفر کاهش یافته است.
وی با ذکر این که تصادف های خسارتی امسال در شهرهای شاهرود، مجن ، بیارجمند و بسطام 23 درصد کاهش یافته است، ادامه داد: تصادف های منجر به جرح 6درصد و زخمی های ناشی از این تصادف ها هم 10 درصد کاهش نشان می دهد.
فرمانده انتظامی شاهرود افزود: همه این موفقیت ها با همکاری مردم و سایر دستگاه های مربوط و تلاش بیشتر کارکنان پلیس به دست آمده است.
وی در تشریح فراوانی علت تصادف های درون شهری هم گفت: عدم رعایت حق تقدم با 412فقره بیشترین علت تصادف هاست و توجه نکردن به جلو با 276فقره و نداشتن توانایی لازم در کنترل خودرو از دیگر دلایل تصادف ها به شمار می رود.
سرهنگ اشرفی با بیان این که بیشترین تصادف ها بین ساعت ها 12 تا 14 و 16 تا 18 روی می دهد ، افزود: افزایش تصادف ها در این زمان ها که پر رفت و آمدترین ساعت ها به شمار می روند، نشان دهنده این است که زیرساخت های ترافیکی نیاز به اصلاح دارند، هر چند در این زمینه کارهای زیادی انجام شده است.
وی گفت: کاهش 14درصد وقوع انواع سرقت ها و نیز افزایش هشت درصدی کشفیات از دیگر موفقیت های به دست آمده است .
فرمانده انتظامی شاهرود گفت: وقوع جرایم خشن یکی از نگرانی های مردم در سال های گذشته بود که امسال استفاده از سلاح سرد 37 درصد ، درگیری گروهی 37 درصد و نزاع فردی نیز 58 درصد کاهش یافته است.
سرهنگ اشرفی در باره فعالیت های حوزه اجتماعی این نیرو هم گفت: 75درصد پرونده های ارسال شده به بخش مشاوره به صلح منجر شده است.
وی در مورد نظارت همگانی و رعایت حقوق شهروندی نیز گفت: پلیس در خدمت مردم است و به هر میزان که رضایت مردم از عملکرد پلیس بیشتر باشد، اعتماد و مشارکت آن ها نیز بیشتر می شود و این امر افزایش امنیت جامعه را در پی خواهد داشت.
فرمانده انتظامی شاهرود گفت: امسال شکایت های مردمی از پلیس 51 درصد کاهش یافته و تقدیرها نیز 6درصد افزایش یافته است.
وی کاهش 17 درصدی پیشنهادهای مردم را نگران کننده خواند و گفت: مردم و رسانه ها با پپیشنهادهای سازنده خود می توانند پلیس را در خدمت رسانی بهتر به مردم یاری کنند.
سرهنگ اشرفی گفت: برای ارتباط بیشتر مردم با مسوولان انتظامی شهرستان ، برای نحستین بار دفتر نظارت همگان در میدان امام شاهرود دایر می شود تا مردم و مسافران با حضور دراین مکان شکایت ها و پیشنهادهای خود را با مسوولان انتظامی مطرح کنند.
وی شعار نوروزی نیروی انتظامی را هم ' آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی ' اعلام کرد و گفت: دستورالعمل برنامه های نوروزی ناجا برای افزایش امنیت ، روان سازی ترافیک و پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر موارد مورد نیاز در تعطیلات نوروزی اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شاهرود در مورد برنامه های چهارشنبه سوری هم گفت: نشاط و شادی با رعایت حقوق دیگران حق مردم است .
وی افزود: نیروی انتظامی با برهم زنندگان آرامش جامعه به شدت برخورد می کند و براساس هماهنگی انجام شده با مرجع قضایی در برخورد با متخلفان چشم پوشی انجام نخواهد شد.
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.