به گزارش ایرنا افشین حیدری شنبه در مجمع انتخابات رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان اظهار کرد:این استان، شاخص در بحث فعالیت های ورزشی و به ویژه بعد قهرمانی بوده و به همین دلیل نیاز است که ابزارهای لازم برای حفاظت از سلامت ورزشکاران و حفاظت از امنیت جامعه ورزشی فراهم شود.
وی افزود: باتوجه به حمایت های رئیس جمهوری برای اختصاص اعتبار به خوزستان برای مقابله با ریزگردها، تخصیص اعتبار لازم برای احداث کلینیک تخصصی در استان برای سلامت جامعه ورزش استان از ضرورت ها بوده و خواستاریم که فدراسیون اهمیت آن را برای ستاد بحران کشور تبیین کند.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: برخی افراد سودجو باعث شده اند بسیاری از خانواده ها نسبت به ورزش اعتماد خود را از دست بدهند.
وی بیان کرد: فروش غیرقانونی مواد نیروزا در برخی از باشگاه ها به شدت سلامت ورزشکاران را به خطر انداخته و به همین دلیل، نظارت بر باشگاه های استان همواره یکی از اولویت ها به شمار می رود.
حیدری ادامه داد: باید با افرادی که سلامت ورزشکاران را به خطر انداخته و از قانون تخطی می کنند، برخورد قانونی شود.
وی تصریح کرد: فعالیت غیرقانونی باشگاه ها سلامت جامعه ورزش را به خطر می اندازد، لذا در این زمینه با هیچکس تعارفی نداشته و در صورت مشاهده با افراد خاطی به شدت برخورد می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در حال حاضر با ان مواجه هستیم، نبود آموزش صحیح است چرا که نادانی و نبود دسترسی به برخی مسائل می تواند منجر به اشتباه شده و یک اشتباه نیز می تواند برای یک جامعه گران تمام شود.
وی بیان کرد: همچنین توسعه فضاهای ورزشی دیگر از موضوعاتی است که باید در سال اینده به صورت جدی آن را دنبال کنیم چرا که خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه ورزش و قهرمان پروری دارد و همین امر مسئولیت های ما را در ایحاد زیرساخت ها برای حرکت به سمت ورزش حرفه ای ، دوچندان می کند.
حیدری با انتقاد از بخشنامه جدید وزارت ورزش در خصوص عدم استفاده از نیروهای دولتی برای ریاست هیات های ورزش گفت: یکی از مشکلات ما در ورزش کشور این بوده که تفسیر قانون متفاوت است چرا که برخی ها یک تصمیم را می گیرند و فرد دیگری تصمیمی متفاوت با قبل اتخاذ می کند.
وی بیان کرد: استفاده نکردن از نیروهای دولتی و بازنشسته باتجربه، می تواند ما را با چالش های جدی همراه سازد و انتظار می رود فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در این خصوص مشکلات استان را به گوش وزارت ورزش برساند.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: باید همگی تلاش کنیم با فراهم کردن زمینه های مناسب، ارتقاء سطح ورزش خوزستان را فراهم کنیم.
مجمع انتخابات رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان شنبه باحضور سرپرست امور دبیری فدراسیون پزشکی ورزشی کشور در سرسرای اداره ورزش و جوانان خوزستان برگزار و دکتر منصور روزدار رئیس سابق این هیات با کسب حداکثر آرا در سمت خود ابقا شد.
7152/6125 خبرنگار:محمدرضاخبازان ** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.