حزب اعتدال و توسعه آبادان در بیانیه ای که نسخه ای از آن شامگاه پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، با برشمردن مزیت های تجارت کالای ملوانی و بازار ته لنجی ها در رونق اقتصادی شهرستان و با هشدار در خصوص کم توجهی برخی دستگاه های اجرایی و مسئولان در مدیریت این امور، عنایت ویژه در حل مشکلات اقشار فعال در این بخش به ویژه مردم آبادان، اروندکنار و چوئبده را خواستار شده است.
این بیانیه می افزاید:یکی از مهم ترین دغدغه های دولتمردان، اشتغالزایی و رفع بیکاری در جامعه است که به استناد آمار، کشورما جزو جوان ترین جوامع در قیاس با بسیاری از کشورهای دیگر به حساب می آید و از راهکارهای 'خلق فرصت های اشتغالزا ' و مبارزه با بیکاری را می توان در شناخت مزیت های اقتصادی متناسب با موقعیت مناطق مختلف جغرافیایی در کشور تعریف کرد.
در این بیا نیه آمده است:این فرصت ها را باید در ساختاری آکادمیک و مبتنی بر تئوری علمی منطبق کرد و در شکلی بومی و محلی، آن راهکار را عملی ساخت و با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود و مزیت های اقتصادی منطقه با تاکید بر تلاش و همت مردم و اقدام مسئولان عملی کرد.
حزب اعتدال و توسعه آبادان در بیخ دیگری از این بیانیه افزوده است:از مهم ترین دلایل اقبال مردم به بازار آبادان در تمامی مدت سال به ویژه تعطیلات، تنوع اجناس وارداتی و قیمت نسبتا ارزان در قیاس با دیگر شهرهای همجوار است که این مزیت مدیون تسهیلاتی است که در قالب واردات کالا با عنوان ته لنجی یا سهمیه کالای ملوانی برای بازرگانان و لنجداران فراهم شده است.
در این بیانیه آمده است:تشخیص این مهم از سوی مدیر وقت گمرک آبادان و جسارت وی در اعطای این تسهیلات، نمونه ای بارز از شناسایی مزیت های اقتصادی در این شهر به حساب می آید که موجب تحول و رونق بازار شهر و به تبع آن ایجاد تحرک در بخشهای دیگری از صنوف تجاری و بنگاه های کسب و کار در آبادان شد.
این حزب در ادامه بیانیه خود با انتقاد از تصمیم های برخی مدیران و بروز مشکل برای فعالان صنعت تجارت شهرستان می افزاید:جمعیت قابل توجهی اعم از تجار عمده و جزو، صاحبان شناور و ملوانان و ترخیصکاران و رانندگان خودرو های حمل و نقل باری و بخش عظیمی از بازاریان در حال ارتزاق و أمرار معاش حلال از این گذر هستند و تقویت نشدن این مزیت اقتصادی، بروز مشکل و چالش در ارتزاق این قشر را به همراه دارد و این مشکلات در شهرهای مرزی و محروم اروندکنار و چوئبده حادتر و قابل لمس تر است.
حزب اعدال و توسعه آبادان در پایان بیانیه خود با تقدیر از حمایت ها و تمهیدات استاندار خوزستان و فرماندرا شهرستان و دستور آنان برای رفع مشکلات این قشر، می افزاید:برخی از این مشکلات همچنان پابرجاست و عمده ترین دلایل مختلف رفع نشدن این مشکلات را ناشی از نگاه غیر مسئولانه و شناسایی نشدن این مزیت اقتصادی و نبود باور تاثیر این مزیت در اقتصاد شهری از سوی برخی مسولان می دانیم.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است:حزب اعتدال و توسعه آبادان در راستای رسالت خود برای گسترش امید و رفع مشکلات اقشار فعال این بخش، از مسئولان به ویژه نیروی انتظامی و مرزبانان دریابانی می خواهد، با تساهل و رأفت بیشتر، تشویق فعالان این عرصه را فراهم کند.
6125 ** دریافت کننده خبر و انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.