به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی در سخنرانی در نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی(ره) افزود: در دولت های گذشته در یک دوره چهار ساله، تنها چهار تا پنج هزار تخت به بیمارستان های کشور اضافه می شد، در حالی که این تعداد در دولت تدبیر وامید افزایش چشم گیری داشت و تا پایان دولت یازدهم 21 هزار تخت بیمارستانی دیگر در نقاط مختلف کشور به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید سه هزار خانه بهداشت در مناطق روستایی و پنج هزار پایگاه سلامت و مرکز بهداشت به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته 18 هزار خانه بهداشت در کشور تجهیز شد و 10 هزار پزشک و متخصص به نقاط مختلف کشور برای ارایه خدمات پزشکی اعزام شدند.
وی با اشاره به رویکرد دولت یازدهم در بهره گیری از توان علمی داخلی، خاطرنشان کرد: از شرکت های دانش بنیان، 2 هزار میلیارد تومان در سه سال گذشته تجهیزات پزشکی و درمانی خریداری و توزیع شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که حوزه درمان، آموزش و امنیت از وظایف حکومتی است، گفت: اولویت کاری در دولت تدبیر و امید بهبود شرایط درمانی در کشور است.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به رونق تجارت بین المللی کشور در دولت تدبیر و امید، ادامه داد: صادرات کالا از ایران به نقاط مختلف جهان در سه سال گذشته 2.5 برابر شد و کمبود دارو در ایران از 300 قلم به زیر 30 قلم کاهش یافت.
وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید هزینه درمانی به شدت کاهش یافت و افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کنند با پرداخت سه درصد هزینه درمانی و شهرنشینان با پرداخت 6 درصد هزینه درمانی می توانند از خدمات پزشکی در بیمارستان های کشور برخوردار شوند.
وی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان، افزود: 36 طرح پزشکی و خدمات درمانی نیمه تمام از دولت های گذشته در استان سمنان برای دولت یازدهم به ارث رسید و امروز با تلاش دولت تدبیر و امید تمام این طرح ها به بهره برداری رسید و با به بهره برداری از این 72 طرح دانشگاه علوم ‌پزشکی، تمام مراکز ارایه خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان در تملک این دانشگاه قرار می گیرد.
قاضی زاده هاشمی با بیان این که بهره برداری از طرح های عمرانی بهداشتی در دولت های گذشته بیش از چند سال به طول می انجامید، خاطرنشان کرد: تعدادی از طرح های حوزه بهداشت استان سمنان در کمتر از یک سال در استان کلنگ زنی و افتتاح شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در آستانه انتخابات قرار داریم و باید جریان های سیاسی از افترا و دروغ نسبت به یکدیگر اجتناب کنند و با وحدت، یکپارچگی و همدلی مشکلات جامعه برطرف می شود.
در سفر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سمنان، 90 طرح حوزه بهداشت و درمان شامل 18 طرح افتتاح و عملیات اجرایی 72 طرح در بخش‌های مختلف آغاز شد.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان 6 بیمارستان و 72 خانه بهداشت را در شهرستان های سمنان، دامغان، مهدیشهر، گرمسار، سرخه و آرادان و جمعیتی بیش از 500 نفر از استان سمنان را زیرپوشش دارد، این دانشگاه در سال 2016 به عنوان نود و هشتمین دانشگاه برتر کشور برگزیده شد و هم اکنون 225 عضو هیات علمی دارد.
در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان 2 هزار و 800 دانشجو در هشت دانشکده تحصیل می‌کنند.
7431/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.