به گزارش ایرنا، احمد همتی روز جمعه در آئین اختتامیه همایش ملی ارتقای سلامت دهان و دندان خانواده با محوریت مادر و کودک در دانشکده دندانپزشکی سمنان، با بیان این که باید اثرات طرح تحول سلامت دیده شود، خاطر نشان کرد: پرداخت نشدن 9 تا 12 ماه حقوق پزشکان، پیراپزشکان، بخش دارویی و مشکلات تعرفه های شرکت های بیمه باید به صورت گسترده بررسی شود.
وی افزود: طرح تحول نظام سلامت که در دولت تدبیر و امید اجرایی شده است با مشارکت و هم فکری بهتر باید ادمه یابد زیرا طرح تحول سلامت، یک طرح عظیمی بود که با تلاش دولت یازدهم حوزه بهداشت و درمان را متحول کرد.
همتی با تاکید بر اینکه با حذف طرح تحول سلامت به یقین به مشکل برخورد می کنیم، ادامه داد: برای حل مشکلات این طرح در چهار ماه گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شد هشت هزار میلیارد تومان اوراق قرضه برای طرح تحول سلامت از مجلس تزریق شود.
نماینده شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مرکز استان سمنان بخش رزیدنتی بی هوشی در حال شکل گیری است‌، افزود: دانشگاه داروسازی در مرکز استان لازم است و بیمارستان مهدیشهر با رشد 65 تا 75 درصد ساخت تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد.
در این آئین از سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهدی شادنوش رئیس و چند تن از دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه و تعدادی از خیران استان سمنان با حضور محمدرضا خباز استاندار تقدیر شد.
در سفر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سمنان 18 طرح با هزینه‌کرد 345 میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان در استان سمنان افتتاح و آئین اجرایی 72 طرح دیگر در حوزه بهداشت و درمان استان آغاز می شود که بر اساس برنامه‌ریزی، تا دهه فجر 96 به بهره برداری خواهد رسید.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان 6 بیمارستان را در شهرستان های سمنان، دامغان، مهدیشهر، گرمسار، سرخه و آرادان و جمعیتی بیش از 500 نفر از استان سمنان را زیرپوشش دارد.
7431/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.