به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز سه شنبه در بیست و سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سالن یادگار امام (ره) ، افزود: تعداد 67 طرح با اعتباری بالغ بر 948 میلیارد تومان در سفر هیات دولت به سمنان برای توسعه و آبادانی استان مصوب شد که تاکنون 540 میلیارد تومان از این اعتبارات مصوب در 2 مرحله ابلاغ شده است.
وی با بیان این که بهمن ماه امسال و در مرحله اول 360 میلیارد تومان از این اعتبارات به استان ابلاغ شده، اظهار کرد: در جلسه دیروز بنده با دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم، 180 میلیارد تومان دیگر از اعتبارات سفر ابلاغ شد.
خباز با اشاره به این که همه طرح‌های مصوب این سفرتا پایان سال 96 اجرایی می‌شود، افزود: بقیه این اعتبارات نیز در گام های بعدی به استان اختصاص می‌یابد.
استاندار سمنان با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری در اسفند ماه سال 94، در سمنان و برگزاری چهار بخش تخصصی از جمله میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: از زمان برگزاری این همایش تاکنون حدود ٣٠ تفاهم نامه گردشگری به مبلغ 971 میلیارد تومان در این استان منعقد شده است.
خباز از گردشگری به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: ظرفیت های گردشگری در حوزه اقتصاد مقاومتی سمنان باید معرفی شود.
وی، با اشاره به تولید انواع محصولات و کالاهای مختلف از جمله پیراهن در روستای محمد آباد، پوشاک ورزشی در کلاته خیج و انواع مبل در تویه دروار استان، افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی کار و تلاش مهم ترین مولفه است و استان ها هم باید از الگو های همدیگر در تحقق آن استفاده کنند.
استاندار سمنان با اشاره به دیدار خود با مسوولان وزارت راه و شهر سازی و تاکید بر اجرای طرح آزاد راه حرم تا حرم با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی، یادآور شد: در این دیدار برای 2 فرودگاه سمنان و شاهرود نیز قول های خوبی گرفتیم.
خباز با اشاره به وجود کنسرسیوم بین استان های کویری در گذشته، گفت: از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می خواهیم تا این تفاهم نامه مجدد احیا و با توجه به نزدیک بودن سمنان به پایتخت دبیرخانه آن نیز بر عهده سمنان و با محوریت جهاد دانشگاهی استان قرار گیرد.
وی با اشاره به دستورالعمل جدید دولت و بانک مرکزی درباره بخشودگی سود تسهیلات و جرائم دیرکرد بدهکاران بانکی زیر 100 میلیون تومان، تصریح کرد: با توجه به این که این دستور العمل به بانک کشاورزی استان ابلاغ و اجرایی شده، لازم است تا بانک های دیگر نیز از فرصت به دست آمده استفاده و برای اجرای سریعتر آن با بانک های خود در مرکز رایزنی و آن را عملیاتی کنند.
در این نشست زهرا احمدی پور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونان استانداری سمنان، مدیران کل اجرایی و فرمانداران حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهور در سفر به استان سمنان، از بناهای تاریخی فرهنگی استان بازدید و در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان صنعت گردشگری و جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان حضور یافت.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.