سید جواد حسینی روز سه شنبه در مراسم ابقای مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: هر گونه تغییر و تحول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به روند برنامه های مشهد 2017 لطمه می زند.
وی اظهار کرد: هم اکنون در آخرین سال فعالیت دولت دکتر روحانی در دور اول قرار داریم و از این منظر نیز تغییر و تحول در این حوزه به ضرر دولت برآورد می شود.
حسینی بیان کرد:علاوه بر همه این موارد کلانشهر مشهد در ماه پایانی سال از وضعیت ویژه ای برخوردار است و باید آمادگی همه جانبه برای میزبانی از حداقل هشت میلیون مسافر و زائر را داشته باشد بنابراین مدیریت این مجموعه باید فردی توانمند و با تجربه باشد.
وی تاکید کرد: در پیگیری های انجام شده از سوی استانداری خراسان رضوی این اطمینان به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور داده شده است که کاردر خراسان رضوی با قوت ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: بر این اعتقادیم که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل برای بازگرداندن مدیر کل مستعفی این استان تلاش شد.
وی بیان کرد: اینکه حسین زارع صفت مدیر کل این سازمان در دو ماه اخیر سه بار استعفای کتبی خود را ارائه داده بود که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز در نهایت استعفای وی را پذیرفت.
وی تاکید کرد:مدیران در حقیقت ذخایر تجربی و دانش مدیریتی محسوب می شوند که باید برای پیشبرد هرچه بهتر امور از آنان استفاده شود.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: کلیه موضوعات مرتبط با سه حوزه کاری فعالیتی این سازمان با قوت ادامه می یابد.
حسین زارع صفت اظهار کرد: فعالیت و اقدامات این اداره کل در دو موضوع مهدیه عابدزاده و ارتفاعات کمرمقبولا همه جانبه و مفید بوده و هم اکنون روند ثبت ملی هر دو اثر در حال پیگیری است.
وی تاکید کرد: از دیگر اولویت های این اداره کل در حوزه میراث فرهنگی پیگیری برای رفع مشکلات شهر تاریخی توس و نیز ثبت جهانی آسبادهای نشتیفان است.
چندی پیش اخباری مبنی بر استعفای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از مطرح شد اما توضیح دقیقی در این زمینه ارائه نشده بود.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی(ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال میلادی 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.

پنجم بهمن ماه سال جاری مراسم افتتاحیه رسمی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضورشخصیتهای فرهنگی کشور و 250 میهمان خارجی در مشهد برگزار شد.
7496/ 6012 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشاردهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.