به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور روز سه شنبه در بیست و سومین جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره)، افزود: دولت تا پایان رسیدن طرح های نیمه تمام کشور هیچ طرح جدیدی را آغاز نمی کند، زیرا اعتقاد دارد با انجام این کار انباشت مطالبات و انتظارات عمومی افزایش می یابد.
وی با اشاره به وجود پروژه های نیمه تمام در کشور با پیشرفت فیزیکی کمتر از 30 درصد از برنامه چهارم تاکنون، گفت: تمرکز دولت تدبیر و امید بر تکمیل همه پروژه‌های نیمه ‌تمام با پیشرفت فیزکی بالای 70 درصد است چرا که توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام، از اتلاف سرمایه‌های کشور جلوگیری می‌کند.
وی اظهار داشت : دولت یازدهم به دنبال این نیست که مجدد تقاضای انباشته شده اجتماعی را برای تحقق طرح های خودش به دنبال داشته باشد و این را در اصول حقوق شهروندی هم ذکر و اعلام کردند که این مردم مستحق بهترین ها و فرصت های شغلی و بهره برداری از مزیت هایی که در استان ها وجود دارد، هستند.
احمدی پور با اشاره به تاکید دولت برای شتاب بخشیدن به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در سال آینده، گفت: با توجه به این که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و پس از آن جابه جایی دولت و آغاز به کار دوره پنجم شورا ها انرژی زیادی از کشور را به سوی خود می برد و به طور تقریب دستگاه ها را هم درگیر این موضوع می کند، استان ها باید در برنامه های خود با جدیت و هماهنگ به دنبال به سرانجام رساندن این طرح ها باشند.
وی با بیان این که همه مسولان باید در سال آینده با پیشرفت بیشتری طرح ها را دنبال کنیم، اظهار کرد: باید فرصت را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم تا با بهره برداری از طرح ها، نشاط اجتماعی را در جامعه افزایش و اشتغال بیشتری ایجاد کنیم.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان این که دولت برای دستگاه های اجرایی خوشه‌های فعالیت تعریف کرد و باید با تسهیلات بانکی خوشه‌های فعالیت در زمینه‌های مختلف شکل می‌گرفت، افزود: عملکرد برخی از استان ها در اجرای خوشه‌های فعالیت مثبت بوده و برخی از استان‌ها هم باید عملکرد بهتری را از خود نشان دهند.
احمدی پور تصریح کرد : برآیند اجرای خوشه‌های فعالیت در استان‌ها متوسط و میانگین رو به بالاست اما باید این عملکرد تقویت شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب ، گفت: این نامگذاری و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دورنمای مشخصی را پیش روی سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه گذاشت، اما قوه مجریه به نسبت 2قوه دیگر پیشران تر بود چرا که برنامه‌های خود را بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش برد.
احمدی پور با بیان این که هماهنگی در برنامه‌ریزی برای دستیابی به نتایج مناسب یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است که دولت یازدهم در این بخش هم عملکرد خوبی داشته، افزود: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک کرد تا اجرای برنامه‌ها با سرعت بیشتر، بروکراسی اداری کاهش و اجرای برنامه‌ها روان‌تر شود.
معاون رییس جمهور، با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی در درجه اول قبل از اینکه اقتصاد را مقاوم‌ تر کند، هماهنگ‌کننده اقدامات در نظام اقتصادی است، بیان داشت : این سیاست کمک کرد تا بخش خصوصی در کنار دولت و اجزای دولت در کنار دولت، کار ها و برنامه‌های خود را روان‌تر و با سرعت بیشتری انجام دهند.
احمدی پور با بیان این که، در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، از همان ابتدا هم اعلام شد که این موضوع اعتبار و ردیف ویژه‌ای ندارد،گفت: با این حال دولت تسهیلاتی را در اختیار دستگاه های اجرایی کشور قرار داد تا به اهداف خود در موضوع اقتصاد مقاومتی برسند.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، درون زا بودن را هدف اصلی اقتصاد مقاومتی ذکرکرد و گفت : هدف اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این بود که اقتصاد ما درون ‌زا و نگاهی هم به بیرون داشته باشد.
احمدی پور ادامه داد : اقتصاد مقاومتی مبتنی بر بنیان‌های داخلی و وضعیت داخل کشور است اما برای عرضه و فروش محصولات حاصل از این سیاست ها باید نگاهی به بیرون داشت.
وی اظهار داشت : با هماهنگی‌ که در دولت اتفاق افتاد خوشبختانه بخش زیادی از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها از تعطیلی خارج و چرخه تولید آن مجدد آغاز شد.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، احمدی پور، با ابراز رضایت از انسجام و هماهنگی بین دستگاه ها و بانک های استان و مسوولان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برش استانی، گفت: روند پیشرفت اجرای طرح ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی در این استان مانند استان همدان بسیار خوب ومناسب است، اما در استان قم این هماهنگی کمتر وجود دارد و از برنامه عقب هستیم.
وی تاکید کرد : در مجموع دولت در بحث اقتصاد مقاومتی در وضعیت میانه قرار دارد و تلاش می‌کند تا به برنامه‌ها و فعالیت‌‌های خود در این زمینه سرعت دهد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اعتبارات این سازمان در بودجه سال آینده، از رشد 11 درصدی برخوردار است.
احمدی پور افزود: بودجه این سازمان در سال آینده همانند مجموع بودجه دولت 11 درصد رشد خواهد داشت.
وی با اشاره به توجه ویژه به حوزه گردشگری در برنامه ششم توسعه، نیز گفت: مهم‌ترین بندی که در برنامه ششم توسعه کشور برای توسعه و رونق گردشگری کشور منظور شده، این است که گردشگری در قالب صنعت قلمداد می‌شود نه صنف.
اوی همچنین درباره روند ثبت آثار در فهرست آثار جهانی، گفت: در ابتدا باید مشخصات و ویژگی‌های آثار تاریخی، طبیعی و معنوی کشور که ظرفیت ثبت جهانی را دارند، آماده و در فهرست موقت منظور و بعد به فهرست اصلی بیاید.
وی با بیان این که یونسکو هر 2 سال یک‌ اثر از هر کشور را پذیرش و ثبت جهانی می‌کند، افزود: اکنون 10 اثر برای ثبت جهانی درفهرست موقت داریم.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اضافه کرد: همچنین چهار اثر نیز از سوی کشورمان برای ثبت جهانی به یونسکو معرفی‌شده که شهر ساسانی و جنگل هیرکانی جز این آثار ارسالی است.
وی با اشاره به روند پیش رو برای ثبت جهانی مجموعه تاریخی بایزید بسطامی، گفت: این مجموعه نیز ابتدا باید به فهرست موقت بیاید و سپس در فهرست اصلی که به یونسکو ارسال می‌شود، منظور شود.
به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهور در سفر یکروزه به استان سمنان، از بناهای تاریخی فرهنگی مختلف این استان بازدید و در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان صنعت گردشگری استان سمنان و جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان حضور یافت.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی

انتهای پیام /*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.