حسن ارگی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای افزایش رونق اقتصادی باید بر اساس مطالعات کارشناسی حرکت کرد و نمی توان تنها برای رونق اقتصادی در یک زمینه ، عرصه های طبیعی را تخریب کرد.
وی با بیان اینکه باید برای رونق اقتصادی برنامه های آمایش سرزمینی مدنظر قرار گیرد، گفت: در شهرستان مهدیشهر منابع معدنی غنی و فراوانی وجود دارد، اما براساس آمایش های سرزمینی در این شهرستان برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال می توان در زمینه حفظ و احیای عرصه های طبیعی و تقویت زیرساخت ها برای افزایش حضور گردشگران برنامه ریزی کرد.
ارگی ادامه داد: مسیر شرق به غرب یکی از مزیت های اساسی به منظور افزایش اشتغال در استان سمنان است که در سه سال گذشته برنامه ریزی های مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: در شهرستان مهدیشهر ظرفیت های مهم اقتصادی و صنعتی قابل توجهی وجود دارد که نباید تنها به برنامه های گردشگری برای رونق کسب و کار توجه کرد.
فرماندار شهرستان مهدیشهر خاطر نشان کرد: بیش از 50 درصد از دام سبک استان سمنان در عرصه های طبیعی این شهرستان وجود دارد و مهدیشهر یکی از قطب های تولید گوشت قرمز و فرآوری لبنیات در منطقه است.
ارگی تصریح کرد : توجه به رویکردهای علمی و پژوهشی در چند سال گذشته از جایگاه خوبی برخوردار بوده و استفاده بهینه از مصرف آب و استفاده از سامانه های نوین کشاورزی برای رونق تولید از نمونه این رویکردهاست.
وی تصریح کرد: 110 واحد صنعتی و هزار و 141 واحد کشاورزی در شهرستان مهدیشهر فعال است که می توان با پرداخت تسهیلات رونق تولید، این شهرستان را به یکی از قطب های اقتصادی در استان تبدیل کرد.
ارگی گفت: چهار هزار و 20 نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان مهدیشهر اشتغال دارند که با پرداخت تسهیلات رونق تولید، تعداد شاغلان تا پایان سال 95 در این واحد ها افزایش چشمگیری پیدا می کند.
فرماندار شهرستان مهدیشهر افزود: با تلاش دستگاه های اجرایی و همیاری دولت تدبیر و امید، بخش قابل توجهی از مشکلات واحد های صنعتی مهدیشهر برطرف شده است و می توان در آینده ای نزدیک شاهد افزایش رونق اقتصادی و اشتغال در این شهرستان بود.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد و در حدود 15 کیلومتر شمال سمنان قرار دارد.
7339/6103
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.