سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از پوشش 91 درصدی واکسیناسیون کرونا در منطقه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: خوشبختانه روند پوشش واکسیناسیون در منطقه تحت پوشش این دانشگاه مناسب بوده است و در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در دوز اول بیش از ۹۱ درصد و در دوز دوم به بیش از ۷۸ درصد رسیده است

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، دکتر کامران قدس در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد:  بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۹ هزار و ۲۱۹ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از ۶ لغایت هفتم آذر ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۰ هزار و ۶۰۶ نفر رسیده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس اضافه کرد: علاوه بر این در این مدت ۳۸ هزار و ۶۱۳ بیمار نیز به صورت سرپایی در مجموعه شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۹ هزار و ۴۸۴ نفر رسید.

دکتر قدس همچنین نیز با ارائه گزارشی از برنامه ها و اقدامات دانشگاه در کنترل و مدیریت بیماری کرونا و همچنین تعداد واکسیناسیون در نوبت های مختلف این واکسن، افزود: خوشبختانه روند پوشش واکسیناسیون در منطقه تحت پوشش این دانشگاه مناسب بوده است و در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در دوز اول بیش از ۹۱ درصد و در دوز دوم به بیش از ۷۸ درصد رسیده است و نوبت سوم این واکسن نیز جهت گروه های اول جمعیت هدف یعنی پرسنل بهداشت و درمان، افراد بالای ۶۰ سال و بیماران دارای بیماری های زمینه ای و خاص ادامه دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.