علیرضا آشناگر روز شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اظهار داشت: معنای شعار جهش تولید برای سالجاری با توجه به شعار سال قبل که رونق تولید نام داشت، در ۲ مولفه مضاعف کردن تولید در کیمیت و کیفیت و همچنین افزایش سرعت تولید معنا می‌شود و مبارزه با قاچاق، یقینا مسیر دستیابی به این‌ مهم را هموار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا ضربه های مهلکی به تولید کشور با ورود اجناس بی کیفیت وارد می کند افزود: تولید تنها در مقوله تولیدات کارخانه ها نیست و این مهم بخش‌ها و ابعاد بسیار گسترده و مختلفی دارد.

آشناگر در ادامه با اشاره به این که در بخش کشاورزی و دامپروری تمام تصمیماتی که اتخاذ می‌شود باید منجر به بهبود عملکرد در تمامی سطوح باشد گفت: میزان بهره وری از سطح زیر کشت باید افزایش یابد و کیفیت دام تولیدی نیز افزایش پیدا کند و البته در این‌ مسیر نیز باید نیازمندی های کشاورزان و دامداران تامین شود.

وی هم چنین با بیان این مطلب که سوخت، سرمایه کشور است و نباید اسرافی در این حوزه صورت بگیرد تاکید کرد: سوخت مورد نیاز کشاورزان و دامداران تامین شود و در موارد کمک و مساعدت، سخت گیری بی مورد صورت‌ نگیرد و نیاز است تا این سهمیه اختصاص یافته برای بخش کشاورزی و دامپروری در موارد در نظر گرفته شده خود استفاده شود و انحرافی به وجود نیاید.

استاندار سمنان انرژی، تفکر و بضاعت مضاعف را برای تحقق شعار سال و جهش تولید در شرایط خاص امروزی کشور حیاتی دانست و افزود: با تشدید تحریم ها و تاثیر کرونا و تحریم ها، رشد اقتصادی تاثیر می پذیرد و همگان باید بدانیم که کاهش رشد اقتصادی منجر به کاهش تولید، کاهش تولید منجر به افزایش بیکاری و افزایش بیکاری منجر به کاهش درآمد سرانه مردم و در نهایت به کوچک شدن اقتصاد کشور خواهد شد و باید تلاش کنیم تا با جهش تولید، اقتصاد کشور پویا تر، قوی تر و با رونق بیشتر به پیش برود.

وی خاطر نشان کرد: تغییر نگاه مالی و سرمایه گذاری از بانک ها به بازار سرمایه و بورس، نگاهی بنیادی و هوشمندانه است تا بتوان از این بازار گسترده برای تامین مالی کارخانه ها و شرکت ها استفاده و در نهایت به رونق و جهش تولید کمک کرد.

آشناگر با بیان اینکه نیاز است تا یک نگاه ‌مشترک در بین تمامی ارکان مرتبط در بحث قاچاق کالا و ارز در خصوص اجرای بخشنامه ها و آیین نامه های ایجاد شود تا از اقدامات موازی و بی نتیجه جلوگیری شود، خاطر نشان کرد: گزارش کار فرهنگی در آمار و اطلاعات ارائه شده ضعیف است اما پایه و اساس کار در مبارزه با قاچاق نیاز به تغییر نگرش مردم دارد.

آشناگر گفت: مردم باید بدانند با استفاده از کالای ایرانی، کارگران و افراد خانواده هر ایرانی از محل این تولید کسب روزی می‌کند و این مهم نیازمند کار فرهنگی قوی و مداوم است که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان گفت: فرمانداران تلاش خود را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کار گیرند تا با برگزاری جلسات بیشتر، ضمن هماهنگی بهتر و عملکرد مطلوب تر، شاهد کاهش هرچه بیشتر قاچاق کالا در سطح استان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.