معاون‌سیاسی- امنیتی استانداری‌کردستان گفت:حمایت تمام قد از تولیدات داخلی و سرمایه گذاران بایستی اولویت اصلی دستگاه های اجرایی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین خوش اقبال روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج، افزود: قاچاق معضل و پدیده ای است که در کل کشور مردم و حاکمیت با آن دست به گریبان هستند و تا زمانی که تولید و فرهنگ عمومی استفاده از کالای داخلی در جامعه جریان نداشته باشد کماکان با مشکلات فرا روی این بخش مواجه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: مبنای کار و فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان بایستی حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاری و تولید داخلی در راستای بهبود معیشت اقتصادی خانواده ها باشد.

خوش اقبال، عنایت و ورود بخش خصوصی به استان را لازم و بلکه ضروری دانست و گفت: از آن جا که اعتبارات دولتی محدود و اندک است می‌طلبد بخش خصوصی را که قابلیت توسعه و رشد در زمینه های مختلف را دارد مورد حمایت و ترغیب وافر قرار دهیم و در این راستا همراهی نخبگان و روحانیون و صدا و سیما نیز راهگشا تلقی می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان همچنین دستگاه های اجرایی را مکلف به همراهی و حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذار از ابتدای فعالیت تا منتج‌شدن به هدف اصلی که دستیابی به تولید و اشتغال است، دانست و اظهار داشت: بایستی بخش خصوصی مورد حمایت کامل دستگاه های اجرایی از ابتدا تا انتهای امر واقع شود.

خوش اقبال عنوان کرد: پیشگری و مقابله با کالاهای قاچاق بایستی به صورت پیوسته و جدی از سوی متولیان جهت کاسته شدن مشکلات و در نهایت رضایتمندی مردم نیز پیگیری و دنبال شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به کولبری و مشکلات مربوط به فعالیت کولبران اشاره کرد و گفت: چنانچه نسبت به مشکلات و نحوه فعالیت کولبران شناخت و اشرافیت داشته باشیم قطعا گرفتاری و تنگناهای ناشی از دامنه این کار رو به کاهش می رود.

خوش اقبال همچنین به اصلاح و بازنگری برخی مصوبات جلسات و تغییر نگرش مسئولان در قبال این پدیده اشاره کرد و افزود: بایستی هم مصوبه جلسات تا حصول نتیجه مورد پیگیری واقع شود و هم نسبت به تعیین زمان اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات هم اشرافیت داشته باشیم تا مصوبه رنگ عمل به خود گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.