به گزارش خبرنگار مهر، راضیه شهاب بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی استان سمنان به مناسبت روز شوراها به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه «روز شورا» روز مجلس‌های محلی و روز عینیت بخشیدن به جلوه‌های مشارکت مدنی است، اظهار داشت: تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای تابعه استان ۱۰۶ نفر است که ازنظر جنسیتی هشت درصد را زنان و ۹۲ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی بابیان اینکه اعضای شوراهای شهرهای استان سمنان به لحاظ وضعیت شغلی ۳۱ درصد کارمند، ۴۳ درصد دارای شغل آزاد و ۲۶ درصد بازنشسته هستند، اضافه کرد: تحصیلات اعضای شورای اسلامی شهرهای استان شش درصد در مقطع دکتری، ۳۱ درصد فوق‌لیسانس و ۳۹ درصد لیسانس و مابقی دارای مدرک فوق‌دیپلم و دیپلم هستند.

بیشترین اعتراضات هیئت تطبیق مربوط به مصوبات شورای شهر گرمسار است

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به اینکه طی سال گذشته تعداد مصوبات جلسات شوراهای اسلامی به سه هزار و ۵۸۳ مورد رسید، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۷ درصد مورد اعتراض اعضای هیئت تطبیق قرارگرفته که این میزان نسبت به وضعیت سایر استان‌های کشور عدد بسیار کمی است.

شهاب با تأکید بر اینکه این امر نشان‌دهنده آگاهی بسیار خوب اعضای شوراهای اسلامی شهرها به قوانین و مقررات مربوطه است، تصریح کرد: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی لازم است نیازهای آموزشی شوراها احصاء و با همکاری شورای استان این دوره‌ها برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اعتراضات هیئت تطبیق مربوط به شهرستان گرمسار حکم‌ترین آن مرتبط با شورای مای شهرهای شاهرود و دامغان است، یادآور شد: انتظار ما از شوراهای اسلامی شهر و شورای استان این است که پیشنهادها مرتبط با تحقق شعار «جهش تولید» را ارائه کنند.

عدم دخالت شورای شهر در عزل و نصب کارکنان شهرداری‌ها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری سمنان با تأکید بر لزوم تصویب به‌موقع بودجه و توزیع بودجه سالانه و حسابرسی شهرداری‌ها بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال، شوراهای اسلامی نسبت به پیگیری پروژه مای نیمه‌تمام شهرداری‌ها اهتمام بیشتری بورزند.

شهاب بابیان اینکه فعال‌سازی هیئت عالی سرمایه‌گذاری در دستور کار شوراها قرار گیرد و در این راستا می‌طلبد از توان‌بخش خصوصی نهایت بهره‌برداری انجام شود، اضافه کرد: رعایت مقررات و قوانین و فرآیند قانونی و اخذ مجوز از مبادی مربوطه در دستور کار اعضای شورا قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم عدم دخالت اعضای شوراهای اسلامی شهرها در به‌کارگیری نیروها در شهرداری‌ها عزل و نصب کارکنان شهرداری‌ها ابراز کرد: در راستای رعایت حقوق شهروندی، زمینه اطلاع عموم مردم از مصوبات تصمیمات عملکرد بودجه و هزینه و درآمدها در دستور کار شوراها قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.