به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی در این نشست که در ساری برگزار شد ، از تمامی مدیران کل عضو این شورا خواست که در نشست های بعدی که طبق تقویم کاری منسجم برگزار می شود ، باید خودشان حضور داشته باشند.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با رویکرد گره گشایی از کار بخش خصوصی به عنوان بخشی از وظیفه حاکمیتی دستگاههای دولتی تشکیل می شود و حضور تمامی مدیران عضو در این نشست الزامی است.
اسلامی اظهار داشت : فلسفه نشست و گفت و گو با بخش خصوصی این است که مشکلات این بخش دریافت ، راهکار رفع آن پیش بینی و از مجاری قانونی در سطح کشور برای گره گشایی پیگیری شود.
وی افزود : بخش خصوصی نیز باید در این نشست مشکلاتش را به صورت مکتوب تدوین و به نشست برای پیگیری از مجاری قانونی ارائه کند.
استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی نباید به دور همی برای بیان درد دل سرمایه گذاران تبدیل شود ، تاکید کرد : باید مشکلاتی که در این نشست مطرح می شود به راهکار مشخصی برای رفع آنها برسد و در نهایت هم مشکل با پیگیری های لازم رفع شود.
شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در چارچوب برنامه پنجم توسعه در کشور شکل گرفت و ادامه منطقی سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در باره خصوصی سازی است .
این شورا بر اساس ماده 75 قانون برنامه پنجم توسعه به منظور تبادل نظر دولت و بخش های خصوصی و تعاونی و تسهیل فعالیت های اقتصادی این بخش ها ، بررسی و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم مؤثر برای اقدامات لازم در چهارچوب قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرائی مناسب به مراجع ذیربط شکل گرفت .
شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان ها با حضور مدیران کل دستگاههای اقتصادی دولتی ، 2 تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، نماینده ای از دستگاه قضائی به انتخاب مدیرکل دادگستری ، شهرداری و یکی از اعضاء شورای اسلامی مرکز استان است .
بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا ، در نشست امروز شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت که در محل استانداری مازندران در ساری تشکیل شد هیچ یک از طرف های دولتی حضور نداشتند.
در مازندران افزون بر 10 تشکل بخش خصوصی در زمینه تجارت ، معادن ، انبوه سازی و سایر حوزه ها فعالیت دارند.
همچنین در این استان حدود چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 58 هزار میلیارد ریالی فعالیت دارند و افزون بر 80 هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.