منوچهر فخری 29دی‌ماه در دوره آموزشی ویژه هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی روستاهای استان، اظهار کرد: برخورداری از شهرهایی آباد در گرو داشتن روستاهای آباد، توسعه یافته و پیشرفته است .
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵۸ نفر عضو شوراهای اسلامی روستاهای استان هستند افزود: شوراهای اسلامی نقش بسیار مهمی در تبدیل روستاها به روستاهای آباد دارند.

به گزارش ایسنا-معاون ‌هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به آغاز مهاجرت معکوس در برخی مناطق این استان تصریح کرد: عملکرد مناسب شوراها و دهیاران، سیاست‌گذاری خوب دولت و همچنین انجام وظیفه مطلوب بخشداران، منجر به این ‌مهم شده است که امروز شاهدیم، روستاییان به روستاها مهاجرت معکوس داشته و در حال تلاش برای آبادانی روستاها هستند.

فخری با بیان اینکه امروز شوراهای ما دارای تجربه مطلوبی بوده و از مراحل آزمون و خطا گذشته اند، تصریح کرد: امروز با جامعه‌ای از افراد تحصیل کرده در شوراهای اسلامی شهر و روستا مواجه ایم که آماده اند در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه و کشور در حوزه وظایف تحت اختیار خود نقش جدی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه سه روستای استان سمنان، روستای فاقد بیکار هستند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز شاهدیم تمامی روستاهای استان به انحاء مختلف با ابعاد گوناگون از فرصت های اشتغال بهره مند هستند و این‌ مهم بسیار ارزشمند بوده و باید ویژه تر مورد توجه قرار گیرد.

معاون‌ استاندار سمنان گفت: خوشبختانه روستاهای این استان از دهیاران، شهرداران و اعضای شورای اسلامی بسیار خوب، صاحب نظر و با تجربه ای برخوردارند .

وی از تلاش برای حل مشکلات دهیاری‌ها خبر داد و اضافه کرد: استانداری همه توان خود را برای رفع مشکل اشتغال در روستاهای استان به کار می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار سمنان آموزش را حلقه مفقوده در شورای اسلامی شهرها و روستاها دانست گفت: تعارض یا اختلاف نظری که بعضا در بین شوراها و دهیاران و شهرداران بوجود می آید، به دلیل آن است که ما به وظایف خود آگاه نیستیم، که این نقیصه و کمبود نیز با افزایش برگزاری دوره های آموزشی برطرف خواهد شد .

فخری به نقش هیئت تطبیق در عملکرد شوراهای روستایی پرداخت و تصریح کرد: وظیفه هیئت های تطبیق بررسی و تطبیق مصوبات شوراها با قوانین و مقررات موجود است و لازم است اعضای این هیئت ها به صورت جدی از اظهار نظر های شخصی بپرهیزند.

وی با اشاره به لازم‌الاجرا بودن مصوبات هیئت تطبیق گفت: مصوبات این هیئت به دلیل ساختار شبه قضایی و براساس قوانین کشور لازم الاجراست.

انتهای پیام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.