به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کارخایی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه کمیته پدافند غیرعامل دامپزشکی استان سمنان با محوریت پیشگیری و مبارزه با کرونا به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه بر اساس رصد و پایش حوزه دام و طیور استان توسط دامپزشکی، تاکنون مورد مبتلای دامی به ویروس کرونا مشاهده نشده است، اظهار داشت: لازم است اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان اقدام شود.

وی با تأکید بر اینکه وجوه مشترکی بین پدافند غیرعامل و حوزه دامپزشکی وجود دارد که اثرگذار و تضمین‌کننده امنیت، سلامت و کاهش اضطراب مردم است، تصریح کرد: در کشور ما صنعت دام‌پروری و طیور به‌عنوان دومین سرمایه ملی و مولد بوده و اشتغال بیش از ٢۵ درصد جمعیت ایران از این طریق تأمین می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به تهدیدات دشمنان در شیوع عوامل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیان کرد: این تهدیدات می‌تواند در جمعیت دام و طیور، اقتصاد، اشتغال و حتی بهداشت عمومی کشور اختلال ایجاد کنند و دامپزشکان به‌عنوان خط اول این جبهه وظیفه حراست از این سرمایه عظیم ملی را بر عهده‌دارند.

کارخایی بابیان اینکه تشکیل اکیپ‌های واکنش سریع، تشدید نظارت‌ها بر کشتارگاه‌های دام و طیور، تشدید نظارت‌ها بر عرصه دام و طیور، ضدعفونی مستمر جایگاه‌های نگهداری دامی و بازرسی مستمر تجهیزات و خودروهای حامل بار در دستور کار قرار دارد، گفت: افزایش آموزش بهره‌برداران و اطلاع‌رسانی مناسب به مردم برای رفع نگرانی‌های شیوع کرونا از اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با ویروس کرونا در سطح استان سمنان است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی و پیشگیری و مقابله با تهدیدات از اهداف راهبردی پدافند غیرعامل است که مستمراً در حوزه‌ی دامپزشکی در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به‌ضرورت تهیه و تأمین مواد غذایی سالم و بهداشتی در راستای نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید بیان کرد: تحقق این هدف درحالی‌که با تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان مقابله می‌کنیم یک بحث اساسی و ضروری برای جامعه اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1421796
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.