حبیب‌الله خجسته‌پور روز  چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۱۲ واحد به ارزش ۹ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید و ۱۶۸ واحد به ارزش سه هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال سال گذشته دریافت کردند.

وی با اشاره به احیاء ۶۲ واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل استان سمنان در سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق تولید، خاطرنشان کرد: ظرفیت ۱۱۳ واحد تولیدی در راستای تحقق شعار رونق تولید در این استان ارتقا یافت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بیان کرد: ۷۰۸ واحد تولیدی بخش صنعت و کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش حدود ۲۶ هزار  میلیارد ریال به بانک‌های استان سمنان معرفی شد.

وی تصریح کرد: همچنین ۶۸۷ واحد تولیدی بخش صنعت و کشاورزی استان به منظور دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به ارزش ۱۴ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال در سال رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی پرداخت شد، افزود: پرداخت وام به یک هزار و ۵۶۹ طرح در این بخش ۲ هزار و ۹۰۶ شغل در استان ایجاد کرد.

استان سمنان با بیش از ۷۰۲ هزار نفر جمعیت، بیش از پنج هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری دارد.

سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۱۸.۲ درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.