رستم سعداللهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واسطه‌گری و دلالی در توزیع مواد اولیه در بخش صنعت در ماه جاری در مقایسه با ماه‌های گذشته مقداری کاهش یافت، اما همچنان جولان دلالان در این بخش نگران کننده است.

وی خاطر نشان کرد: توزیع مواد اولیه برای بخش صنعت باید بر اساس حواله مستقیم باشد، اما دولت بر اساس میزان نیاز بخش صنعت، مواد اولیه در اختیار واحدهای تولیدی قرار می دهد.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان ادامه داد: توزیع مواد اولیه باید به واحدهای صنفی و انجمن‌های شناسنامه‌دار باشد و با این راهبرد می توان برای رفع کاهش واسطه‌گری در بحث توزیع مواد اولیه اقدام کرد.

سعداللهی تصریح کرد: تاخیر در ارسال مواد اولیه یک چالش اساسی در بخش صنعت است و اکنون بیشتر واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان سمنان با این معضل دست و پنجه نرم می کنند.

وی اضافه کرد: اتخاذ راهکارهای اصولی برای توزیع مواد اولیه باید مدنظر مسئولان و دولت‌مردان قرار گیرد و هرچه سریع‌تر دست دلالان در نحوه توزیع کوتاه شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: رفع خودتحریمی‌ها در رونق تولید و توسعه بخش صنعت تاثیرگذار است و با برنامه‌ریزی هدفمند می توان برای رونق کسب و کار در استان گام برداشت.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۳۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.