به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه بازگشایی مدارس در استان منوط به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود، اظهار داشت: بازگشایی مدارس استان با توجه به مدیریت و کنترل شیوع کرونا ویروس، منوط به تصویب و اعطای مجوز از سوی وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا است و مدیران مدارس تا قبل از اخذ این مجوز حق بازگشایی مدارس را ندارند.

وی بابیان اینکه اداره کل آموزش‌وپرورش، پیشنهاد مطرح‌شده دراین‌ارتباط را در قالب نامه‌نگاری مشخص به وزارتخانه مذکور اعلام کند، افزود: در اولین روزها بعد از شیوع کرونا ویروس با دستور استاندار سمنان، مدارس باهدف کاهش تجمع و اجتماعات تعطیل شد.

تعطیلی مدارس بهترین راهکار برای مقابله با شیوع کرونا بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به اینکه کرونا یک اتفاق نادر در کشور و جهان است و در این زمینه تجربه چندانی برای مقابله با آن وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در اوایل کار برای اقدام‌های پیشگیرانه و مقابله با کرونا ویروس شرایط کنونی وجود نداشت که با برنامه‌ریزی اصولی و تدابیر اندیشیده شده این شرایط تغییر کرده است.

خجسته پور با تأکید بر اینکه تعطیلی تجمعات مردمی به‌ویژه مدارس استان بهترین تصمیم برای مقابله و مدیریت این ویروس بود، اضافه کرد: مدارس با شیوع کرونا ویروس تعطیل شد اما آموزش تعطیل نشد و این اتفاق با تلاش و همت مدیران و معلمان به وقوع پیوست.

وی با اشاره به اینکه برخی از معلمان با ابزارهای شخصی و فضای مجازی قبل از ارسال ابلاغیه‌ها، به‌صورت خودجوش برای اجرای طرح‌های آموزشی و تدریس دانش آموزان پای‌کار آمدند، تصریح کرد: تشکیل سامانه شاد یک اقدام مثبت در راستای آموزش دهی به دانش آموزان بود که باید این روند مثبت برای سال‌های آتی نیز ادامه یابد.

برگزاری برنامه‌های هفته معلم به‌صورت آنلاین

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه آموزش در بستر فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین خوبی برای آموزش سنتی و چهره به چهره باشد، گفت: برخی از آموزش‌ها در کتاب و رفتارها نیست و بسیاری از آموزش با تعامل معلمان بادانش آموزان و معلمان با معلمان و هم‌کلامی‌ها تکمیل می‌شود.

خجسته پور با اشاره به اینکه محرومیت امکاناتی و درآمد مالی ازجمله دلایلی است که برخی دانش آموزان معلمان نرم‌افزار شاد را نصب نکردند، خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان‌ها، آمار معلمانی که نرم‌افزار شاد را نصب کردند، ۵۰ تا ۶۰ درصد است که باید آسیب‌شناسی دراین‌ارتباط انجام شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن هفته گرامیداشت مقام معلم بیان کرد: برگزاری هفته معلم با توجه به شرایط پیش‌آمده و شیوع کرونا ویروس، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعات انجام شود و آئین تجلیل از معلمان نمونه استان به‌صورت ویدئو اجلاس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.