محمد دستورانی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری ابراز داشت: برخی دانش آموزان به دلیل مشکلات مالی و نداشتن گوشی هوشمند از فراگیری آموزش در فضای مجازی در قالب برنامه شبکه آموزشی دانش‌آموزان یا شاد محروم هستند و انتظار می‌رود خیران در یک اقدام خداپسندانه برای تامین تجهیزات الکترونیک به این قشر کمک کنند.

وی بیان کرد:  یک‌هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در استان به طور معمول تکرار پایه تحصیلی دارند و اگر آموزش برای این افراد جدی گرفته نشود، ممکن است تعداد دانش‌آموزان تکرار پایه تحصیلی در استان به چهار هزار و ۳۵۰ نفر برسد.
دستورانی خاطرنشان کرد: چهار و ۳۵۰ دانش‌آموز در خطر تکرار پایه دانش‌آموزانی هستند که باید بیش از پیش مورد آموزش قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: حدود ۱۰۰ مدرسه استان سمنان ۲۰ دانش آموزش دارد که در این وضعیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی حمایتی و خیران در خرید تجهیزات الکترونیک مانند گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند مشارکت کنند، ادامه داد: کمک در زمینه زیرساخت و درنظر گرفتن تمهیداتی برای در اختیار قرار دادن اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان در شرایطی که آموزش در فضای مجازی دنبال می‌شود کمک کننده است.
دستورانی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس درس با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای دانش‌آموزانی که دسترسی به گوشی هوشمند، تلویزیون و اینترنت ندارند ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: در صورت موافقت وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا برگزاری کلاس با رعایت فاصله اجتماعی برای دانش‌آموزانی که از فضای مجازی و تلویزیون برخوردار نیستند پیگیری می‌شود.
استان سمنان ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ معلم در ۶ هزار کلاس درس دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.