رییس اداره استعداهای درخشان و دانش پژوهان جوان یزد روز دوشنبه به ایرنا گفت: ١٤٠ دانش‌آموز از هشت استان در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت این اداره گرد هم می‌آیند.

"شهناز هاتفی" افزود: استان یزد طی این ۲ روز میزبان برگزاری پنجمین دوره کارسوق‌های قطبی و ملی علوم اعصاب شناختی خواهد بود.

به گفته وی این فعالیت آموزشی با هدف آشنایی دانش آموزان مستعد با اولویتهای نقشه جامع علمی کشور و لزوم آشنایی و هدایت آنها به سوی این نیاز اساسی کشور برگزار می شود.

هاتفی تصریح کرد: لزوم تربیت نوجوانان و جوانانی پرسشگر و پژوهشگر از دیگر اهداف برپایی این کارگاه است که با همکاری مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش، ستاد توسعۀ علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برپا می شود.

این مسوول یادآور شد: در کارگاه یاد شده دانش‌آموزان منتخب رشته‌های ریاضی فیزیک ، علوم تجربی و انسانی  از مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان از استانهای کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، فارس، چهارمحال و بختیاری ، سیستان و بلوچستان، بوشهر  و یزد حضور دارند.
وی کارگاههای مورد اشاره را شامل کارگاه های عمومی حافظه، تخصصی، آمار و فیزیولوژیک، سایکوفیزیک،
سیگنال و الکترونیک اعلام کرد.

حدود ۲ هزارو ۴۰۰ دانش‌آموز در مدارس سمپاد یزد تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.