ابراهیم رفیعی روز دوشنبه در جلسه تبیین برنامه عملیاتی یک ساله و برنامه راهبردی سه ساله آموزش و پرورش که با حضور ائمه جمعه استان برگزار شد افزود: لایه های نظری و برنامه ای سند تحول آموزش و پرورش باید در سطح عملیاتی اجرا شود.

وی اضافه کرد: این مایه افتخار است که تمام برنامه های اجرایی و زیر نظام های سند در دولت تدبیر و امید تدوین شده و هدف تربیت دانش آموزان کشورمان در ۶ ساحت و به صورت متوازن است.

این مسئول با اشاره به اینکه پیرو ارشادات رهبر معظم انقلاب اجرای سند تحول بنیادین در دستور کار دولت و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، ادامه داد: مبانی تئوریک سند تحول استخراج شده از مبانی و تئوری های اسلامی و شیعی است و کلید واژه اصلی ما دستیابی به حیات طیبه است تا دانش آموزان به زندگی فردی و اجتماعی مطلوب اسلامی دست یابند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: دانش آموز در سند تحول بنیادین مشارکت جو، کارآمد، عدالت جو و اثربخش است و برای تربیت مطلوب باید دولت اسلامی(حاکمیت)، خانواده، نهادها و سازمان های غیر دولتی و رسانه ها مشارکت و یاریگر باشند.

رفیعی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که باید هوشیار بود تا عده ای مغرض آموزش و پرورش را بی اعتبار نکنند، افزود: به همان اندازه که آموزش و پرورش مهم است، باید مورد توجه ویژه هم قرار گیرد و مشکلات مالی را نباید مصداق بی توجهی آن دانست.

وی اظهار داشت: این نهاد مهم پیوند ارزشمند مدرسه، مسجد و منزل را عملیاتی خواهد کرد و در این راستا از تمامی توانمندی ها و ظرفیت های موجود دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان و افکار اندیشمندان استانی و ملی نیز استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز زنجانی در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه با بیش از ۹ هزار کلاس درس در ۱۴ منطقه آموزشی از روستاهای کوچک با دانش‌آموزان سه یا چهار نفره تا مرکز استان، مشغول به تحصیل هستند.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.