وحید بغدادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در حال حاضر باوجود ذخیره‌سازی مطلوب نیاز استان سمنان به خون و فرآورده‌های خونی تأمین می‌شود، اظهار داشت: میزان مراجعه و اهدای خون در استان با شروع ماه مبارک رمضان ۴۰ درصد کاهش‌یافته است.

وی بابیان اینکه این امر می‌تواند در آینده مشکلاتی را ایجاد کند، خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته به سبب شیوع کرونا بسیاری از عمل‌های جراحی غیرضروری لغو شده بود که اکنون جراحی‌ها در مراکز درمانی انجام می‌شود.

آغاز عمل‌های جراحی در مراکز درمانی نیاز خون را افزایش می‌دهد

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با تأکید بر اینکه آغاز عمل‌های جراحی در مراکز درمانی، نیاز خون را در استان افزایش می‌دهد، افزود: مردم در این ایام نسبت به مراجعه و اهدای خون اهتمام بیشتری بورزند و در این امر خیرخواهانه مشارکت بیشتری داشته باشند.

بغدادی با تأکید بر اینکه تمام پایگاه‌های خون‌گیری در استان ضدعفونی و پاک‌سازی‌شده می‌شود، گفت: رعایت اصول بهداشتی در تمام مراحل خون‌گیری در دستور کار پایگاه‌ها قرار دارد و مردم با خیال راحت می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی در ادامه با اشاره به زمان فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان در ایام ماه رمضان بیان کرد: پایگاه انتقال خون در گرمسار صبح‌ها از ساعت هشت الی ۱۲، دامغان در دو نوبت صبح‌ها هشت الی ۱۲ و شب ۲۱ الی ۲۴، شاهرود ۹ الی ۱۳ و ۲۱ الی ۲۴، سمنان هشت الی ۱۴ و ۲۱ الی ۲۴ فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.