رستم حسن زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیاز به خون و فراورده های خونی مقطعی نیست بلکه همیشگی است.

وی افزود: بیماران خاص در استان از جمله تالاسمی، هموفیلی، سرطان و همچنین بیماران اورژانسی به فرآورده های خونی نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد از هم استانی ها خواست که برای رفع کمبود منابع خونی همچون سال های گذشته برای اهدای خون اقدام کنند و به بیماران نیازمند کمک کنند.

حسن زاده ابراز داشت: به منظور رفاه حال مردم استان این اداره کل اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی nobatdehi.ibto.it کرده کهب توانند با مراجعه به این سایت اقدام به تعیین روز و ساعت مورد دلخواه خود جهت اهدای خون کنند.

وی تاکید کرد: در ماه رمضان برنامه فعالیت پایگاه های انتقال خون استان در یاسوج تمام روزها و حتی روزهای تعطیل به صورت دو شیفت و از ساعت ۷:۴۵صبح الی ۱۳ و بعد از افطار از ساعت ۲۱ الی ۲۳و ۳۰ خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پایگاه دهدشت نیز از ساعت ۹ الی ۱۱ و پایگاه گچساران از ساعت ۹ الی ۱۱ و ۳۰ خواهد بود.

حسن زاده گفت: همشهریان در نظر داشته باشند که از منظر مراجع دینی اهدای خون هیچ گونه منافاتی با روزه داری ندارد و امید است که در این ماه پر برکت بیش از پیش نیازمندان به خون و فراورده های خونی را مورد توجه خود قرار دهیم.

فرآیند اهدا و تزریق خون به دریافت کنندگان، «انتقال خون» نام دارد.

اهدای خون هنگامی رخ می دهد که یک فرد سالم به طور داوطلبانه مقدار مشخصی از خون خود را در یک مرکز انتقال خون هدیه می کند.

خون اهدا شده پس از انجام آزمایش های غربالگری و تایید سلامت به منظور تهیه فرآورده های خونی مورد استفاده قرار می گیرد یا به وسیله بانک خون مراکز درمانی به افراد دیگر تزریق می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.