جست‌وجو در فرهنگ و ادبیات سرزمین‌ مان در تمام دوره‌ها، هم چنین کاوش مهم‌ترین آموزه‌های تمام ادیان، همه ما را به یک پیام انسانی و جهان شمول می‌رساند که به محترم‏‌ترین آرمان‏های بشری و منتهای آمال همه آدمیان اشاره می‌کند. یعنی به برابری انسان‏ها  فارغ از هرگونه ملاحظات ملی، قومی، نژادی، دینی و مذهبی و همدلی با همنوعان، اولین برداشتی است که از این پیام، نتیجه گیری می‌شود.
حضرت علی (ع)، شیخ ابوالحسن خرقانی، سعدی شیرازی، مولانا و بسیاری از بزرگان دیگر، به این مهم تاکید داشته‌اند. اخیرا هم مقام معظم رهبری، با اشاره به سخت‌تر شدن شرایط زندگی برخی افراد جامعه در پی شیوع ویروس کرونا، افراد دارای تمکن مالی را به فعالیت‌هایی وسیع در زمینه کمک‌رسانی به نیازمندان، به ویژه در ماه رمضان که ماه مهربانی و فداکاری است، دعوت کردند.
آغاز رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه در استان سمنان، گامی در راستای اجابت دعوت رهبر معظم انقلاب و تحقق همان آرمان والای انسانی است که در استان سمنان نیز همانند سراسر کشور، این پویش به راه افتاده است.
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: مرحله نخست رزمایش همدلی و کمک مومنانه در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان با بسته بندی و توزیع ۳۰ هزاربسته مواد غذایی آغاز شد و در مرحله بعدی که نیمه رمضان است، ۳۰ هزار بسته دیگر توزیع می‌شود.



سردار سرتیپ دوم حمید دامغانی افزود: در این رزمایش تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۰ بسته توسط سپاه استان سمنان و تعدادی نیز توسط هلال احمر، بهزیستی،ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و کمیته امداد تهیه و بسته بندی شده است.

سردار دامغانی ادامه داد: تا آخر ماه رمضان بسته بندی و توزیع ۶۰ هزار بسته مواد غذایی برنامه ریزی شده است اما پیش بینی می شود تا ۸۵ هزار بسته نیز تهیه و توزیع شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان نیز در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: همزمان با شیوع کرونا، «قرارگاه دختران حاج قاسم» فعالیت خود را به منظور مبارزه با این بیماری و کمک‌رسانی به بیماران و خانوده‌هایشان آغاز کرد.

معصومه کمشی‌کمر با اشاره به اینکه یک هزار بسته معیشی در نخستین مرحله رزمایش مواسات همدلی و کمک‌های مومنانه برای نیازمندان استان تهیه شده است، گفت: خواهران طلبه مدارس علمیه خواهران استان سمنان از صبح جمعه، ۵ اردیبهشت ماه، توزیع این بسته‌ها را آغاز کردند.

کمشی‌کمر از زنان طلبه و شهروندان خیر و خدا دوست استان سمنان که در تامین و توزیع سبدهای مذکور مشارکت کردند، قدردانی و اضافه کرد: اجرای رزمایش مواسات همدلی و کمک‌های مومنانه در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب با توجه به لزوم استمرار همدلی و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی تا شکست ویروس کرونا در این استان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این بسته معیشتی شامل برنج، روغن، عسل، نان،رشته آش، گوشت مرغ، رب گوجه فرنگی، پنیر و خرما است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان از ادامه و پیگیری این رزمایش در ۲ مرحله دیگر در نیمه و پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: توزیع این تعداد بسته‌های کالایی با صرف یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار انجام گرفته است که ارزش ریالی هر سبد یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

کمشی‌کمر کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی شهروندان و بخشی از اثرهای مخرب ویروس کرونا و افزایش تاب‌آوری جامعه با امدادرسانی معیشتی و کمک به نیازمندان و محرومان را از جمله اهداف اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه و همدلانه برای خواند که با حفظ کرامت خانوارهای نیازمند انجام می‌گیرد.



رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش امیرآباد دامغان نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: یکهزار خانوار از مددجویان کمیته امداد و نیازمندان بخش امیرآباد در راستای منویات مقام معظم رهبری، از اقلام ویژه طرح رزمایش همدلی و کمک مومنانه بهره‌مند شدند.

مهدی رومنانی اضافه کرد: این بسته معیشتی شامل برنج، روغن، عسل، نان،رشته آش، گوشت مرغ، رب گوجه فرنگی، پنیر و خرما است.

رومنانی اظهار داشت: این رزمایش در ۲ مرحله دیگر در نیمه و پایان ماه مبارک رمضان پیگیری می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش امیرآباد دامغان گفت ابراز کرد: توزیع این تعداد بسته کالایی با صرف یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار انجام گرفته است که ارزش ریالی هر سبد یکمیلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.
وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی، توزیع این بسته های حمایتی در راستای حفظ کرامت خانوارهای نیازمند انجام شده است.

بی شک نیاز اقتصادی، تنها بخشی از نیازهای اساسی خانواده‌های کم بضاعت است اما تامین آن می‌تواند گامی در راستای توجه به سایر نیازهای این افراد، مثل نیازمندی‌های فکری و فرهنگی باشد.

در هر حال، شرکتی هرچند ناچیز در این پویش مردمی و برداشتن باری هرچند ناچیز از دوش خانوار نیازمند، می‌تواند سبب حال خوب خودمان هم باشد چرا که ما انسان‌ها همگی اعضای یک پیکیریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.