به گزارش ایرنا، سید نور الله جنتی پوذ روز پنجشنبه در نشست هماهنگی رزمایش ضیافت همدلی در باشت اظهار داشت:در آستانه ماه مبارک رمضان این طرح با هدف کمک به نیازمندان با مشارکت خیران و اداره اوقاف کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

وی افزود: رزمایش ضیافت همدلی در پاسخ به ندای رهبر فرزانه انلاب اسلامی درباره کمک های مومنانه برای حمایت از نیازمندان در ماه رمضان کرونایی اجرایی شده است.

وی بیان کرد:سهمیه استان ۲هزار سبد حمایتی است که یکهزار بسته دیگر تا پایان نیمه اول ماه مبارک رمضان توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر یک از این سبدهای حمایتی شامل برنج،روغن،ماکارونی،رب گوجه و سویا،ماسک و مواد شوینده است.

جنتی ابراز داشت: راه اندازی ۲ کارگاه تولید ماسک در کهگیلویه و بویراحمد برای تامین نیازمندی های مردم در روزهای کرونایی از دیگر اقدامات برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در این استان است.

وی عنوان کرد: تاکنون ۲۰ هزار ماسک در کارگاه های زیرنظر اوقاف استان در شهرستان های بویراحمد و بهمئی تولید شده است.

جنتی پور با اشاره به اینکه بیش از ۲ ماه است که بقاع متبرکه تعطیل است گفت: این مراکز فرهنگی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه باشت نیز گفت: ۲۵۰ بسته حمایتی ضیافت همدلی در این شهرستان تهیه و آماده توزیع بین نیازمندان است.

محمد علیزاده هدف از اجرای رزمایش ضیافت همدلی را حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و ترویج روحیه انفاق و کمک در سایه همدلی دانست و افزود: با اجرای رزمایش ضیافت همدلی بسته‌های معیشتی از محل موقوفات ، بهره‌گیری از ظرفیت خیران در آستان مقدس امامزادگان  باشت خریداری و بین افراد نیازمند در شهرستان توزیع می‌شود.

علیزاده تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت بُعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه در کنار کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر را از جمله محورهای رزمایش ضیافت همدلی در ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا حمایت از محرومان و مستضعفان ضرورت دارد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های امسال اوقاف اداره باشت توزیع نان رایگان بین مددجویان است و قرار است براساس برنامه ریزی این امر با مشارکت چند نانوایی در ماه مبارک امسال تحقق یابد.

امام جمعه باشت نیز در این نشست گفت:تبلیغ همه‌جانبه فرهنگ بخشش و ایجاد زمینه مشارکت عمومی برای خدمت به محرومان از مزایای اجرای رزمایش ضیافت همدلی است.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی با اشاره به اینکه تعداد پرشماری از خانواده ها در پی انتشار ویروس کرونا بیمار شده اند بر شرورت ادامه کمک به این افراد تاکید کرد.

وی با یادآوری این نکته که دستگیری از نیازمندان از سیره بزرگان است امسال است تاکید کرد: در این روزهای سخت بیشتر از هر زمان دیگر فقیران نیازمند حمایت خیران هستند.

عبودی تلاش دستگاه های اجرایی فرهنگی به ویژه اداره اوقاف باشت برای تامین نیازمندی های مردم را ضروری دانست.

تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۵۴۸۱ جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.