معصومه کمشی‌کمر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: همزمان با شیوع کرونا، «قرارگاه دختران حاج قاسم» فعالیت خود را به منظور مبارزه با این بیماری و کمک‌رسانی به بیماران و خانوده‌هایشان آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه سبدهای معیشی در قالب رزمایش مواسات همدلی و کمک‌های مومنانه برای نیازمندان استان تهیه شده است، گفت: خواهران طلبه مدارس علمیه خواهران استان سمنان از صبح امروز توزیع این بسته‌ها را آغاز کردند.

کمشی‌کمر از زنان طلبه و شهروندان خیر و خدا دوست استان سمنان که در تامین و توزیع سبدهای مذکور مشارکت کردند، قدردانی و اضافه کرد: اجرای رزمایش مواسات همدلی و کمک‌های مومنانه در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب با توجه به لزوم استمرار همدلی و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی تا شکست ویروس کرونا در این استان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این بسته معیشتی شامل برنج، روغن، عسل، نان،رشته آش، گوشت مرغ، رب گوجه فرنگی، پنیر و خرما است.

این مقام مسوول از ادامه و پیگیری این رزمایش در ۲ مرحله دیگر در نیمه و پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: توزیع این تعداد بسته‌های کالایی با صرف یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار انجام گرفته است که ارزش ریالی هر سبد یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی شهروندان و بخشی از اثرهای مخرب ویروس کرونا و افزایش تاب‌آوری جامعه با امدادرسانی معیشتی و کمک به نیازمندان و محرومان را از جمله اهداف اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه و همدلانه برای خواند که با حفظ کرامت خانوارهای نیازمند انجام می‌گیرد.

قرارگاه دختران حاج قاسم همزمان با شیوع کرونا در مدارس علمیه خواهران استان سمنان فعالیت خود را آغاز کرد.

یک قرارگاه دیگر نیز در مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان فعال است که امدادرسانی به شهروندان از مهمترین اهداف تشکیل این قرارگاه است.

تولید، دوخت، بسته بندی و استریل ماسک‌های یکبارمصرف و پارچه‌ای و همکاری با مراکز هلال احمر در یاری‌رسانی به مردم و اطلاع‌رسانی از جمله فعالیت‌های دختران حاج قاسم در این روزها است.

حوزه علمیه خواهران استان سمنان دارای ۱۲ مدرسه علمیه در مقاطع یک تا چهار است. شهرستان بسطام یک مدرسه علمیه، شهرستان شاهرود ۲ مدرسه علمیه و یک مرکز آموزش عالی، دامغان یک مدرسه علمیه و یک مرکز آموزش عالی، سمنان یک مدرسه علمیه، یک مرکز آموزش عالی و یک سطح ۴ رشته فقه خانواده، مهدیشهر و سرخه و گرمسار نیز هر کدام دارای یک مدرسه علمیه خواهران هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.