به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین جعفر رعایتی دوشنبه شب در مراسم یادواره 73 شهید روحانی استان گلستان و نخستین سالگرد خاکسپاری شهید گمنام حوزه علمیه منتظریه گنبدکاووس، گفت: امروز امنیت، عزت و سربلندی اسلام و انقلاب به برکت ایثار و فداکاری شهیدان و علمای دین است.
وی با اشاره به نقش علمای دینی از صدر اسلام تاکنون در هدایت جامعه و گسترش معارف اسلامی، افزود: علما همواره خود عامل و در صف اول اجرای احکام و معارف دین بودند و این امر سبب شد تا مردم نیز از آنان تبعیت نمایند.
حجت الاسلام رعایتی اضافه کرد: براساس آیات قرآن، اطاعت از خدا، پیامبر (ص) و اولی الامر که همان امامان معصوم (ع) هستند ضروری است و امروز مصداق اولی الامر، علمای دین و در راس آن رهبر معظم انقلاب هستند که مورد قبول همه اقشار مردم و نیز علمای دینی هستند.
وی تصریح کرد: امام راحل (ره) در ایجاد وحدت بین اقشار مختلف مردم و علمای دین پیشگام بودند و براین اساس توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند و امروز نیز جانشین خلف ایشان منادی وحدت درجهان اسلام هستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان همچنین با اشاره به وجود وحدت و صمیمیت بین اقوام و مذاهب در کشور و بویژه در استان گلستان، یادآور شد: در گلستان علمای شیعه و سنی، محور وحدت هستند و حضوری فعال در صحنه های مختلف دارند.
حجت الاسلام رعایتی گفت: ازمجموع چهار هزار شهید گلستان، 600 شهید از برادران و علمای اهل سنت هستند و این خود نشان از وحدت عمیق شیعه و سنی در این استان است.
وی با اشاره به مشترکان دینی شیعه و سنی، افزود: این مشترکات که از عوامل مهم وحدت نیز می باشد، همواره باید مورد توجه قرار گیرد زیرا دشمنان اسلام تلاش زیادی برای ایجاد اختلاف و برهم زدن وحدت بین امت اسلامی انجام می دهند.
حجت الاسلام رعایتی به تشکیل گروهک های وهابی و تکفیری توسط دنیای استکبار اشاره کرد و گفت: دشمنان سعی داشتند با نمایش جنایت های این گروهک ها چهره ای خشن از اسلام نشان دهند درحالی که این عقاید و رفتارها، اصلا در دین اسلام وجود ندارد.
وی تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی ما و در کل امت اسلامی بیش از پیش به ترویج فکر، اندیشه و سیره نبی مکرم اسلام (ص) نیاز دارد که علمای دین باید بیش از پیش دراین حوزه تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه درسپاه گلستان خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم باید راه شهیدان که همان راه عزت و افتخار است و منویات رهبری که همان وحدت کلمه است، مورد توجه و عمل قرار گیرد.
حجت الاسلام رعایتی، بهترین تعاون و همکاری در امت اسلام را وحدت دانست و گفت: اگر به وحدت توجه عملی شود، عزت و سربلندی اسلام و مسلمانان هر روز بیشتر شده و معارف اسلام نیز گسترش می یابد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی که در مدرسه علمیه منتظریه گنبدکاووس برگزار شد، جمعی از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت این شهرستان نیز حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و بیش از نیمی از جمعیت آن را اهل سنت بویژه ترکمن ها تشکیل می دهد، مردم انقلابی این شهرستان از زمان پیروزی انقلاب تاکنون 510 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.