خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان گیلان بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۰۰ نفر رأی اولی بوده که در میان آنها بیش از ۴۶ هزار نفر پسر و مابقی دختر هستند. این ۹۱ هزار نفر با رسیدن به سن تکلیف سیاسی برای نخستین بار روز جمعه دوم اسفند ماه برای انتخابات نماینده مجلس شورای اسلامی شهر خود پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شود.

حس و حال عجیبی است که به سنی رسیده باشی که بتوانی برای سرنوشت شهرت تصمیم بگیری. آری این شور و حال این روزهای ۹۱ هزار و ۴۰۰ رأی اولی گیلانی است آنها بعد از تمرین انتخابات در شوراهای مدرسه اینکه به سنی رسیده‌اند که می‌توانند در صحنه‌ها و انتخاب‌های بزرگ‌تر مشارکت داشته باشند برایشان جالب و هیجان انگیز است.

نمایندگان گوش به فرمان رهبری باشند

سید امیر محمدی یکی از رأی اولی هاست که روز جمعه قرار است با حضور در پای صندوق‌ها اولین رأی خود را داده و شناسنامه اش به مهری منقش شود وقتی با او صحبت می‌کنی متوجه می‌شوی که چقدر از رسیدن به این جایگاه که می‌تواند در سرنوشت خودش و شهرش سهیم باشد خوشحال است.

امیر با اشاره به حس و حال خود به خبرنگار مهر گفت: خوشحالم از اینکه رأی من هم می‌تواند در سرنوشت خودم، خانواده ام، دوستان و آشنایان و شهرم نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه این روزها تلاش کرده‌ام تا همه کاندیداها را بررسی کنم تا بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب فردی انقلابی را روانه مجلس کنم، افزود: رأی دادن از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا رأی من می‌تواند سرنوشت یک شهر را رقم بزنم پس باید با دقت بیشتری انتخاب کنم.

امیر در ادامه با تأکید بر اینکه قطعاً من و همه رأی اولی‌ها روز جمعه پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم، گفت: انتخابات امسال با توجه به جنایت آمریکا در ترور و به شهادت رساندن سردار سلیمانی از اهمیت خاصی برخوردار است همه ما باید با حضور در پای صندوق‌های رأی نشان دهیم که هنوز پشت انقلاب و نظام هستیم و بنا به گفته‌های سردار دل‌ها در وصیت نامه‌اش باید گوش به فرمان رهبری باشیم.

برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم تلاش کنند

صفورا رمضانی یکی دیگر از رأی اولی‌های گیلانی با اشاره به اینکه رسیدن به سن تکلیف سیاسی و رأی دادن به من حس بزرگی می‌دهد، اظهار کرد: با عزمی راسخ در انتخابات روز جمعه شرکت می‌کنم تا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان علیه نظام و انقلاب بزنم.

وی با بیان اینکه با انتخاب فرد اصلح می‌توانیم آینده کشور و شهر خود را تضمین کنیم، گفت: نماینده مجلس یازدهم باید گوش به فرمان رهبری بوده و در برابر دشمنان موضع منفعلانه نگیرد.

صفورا همچنین با تأکید بر اینکه نمایندگان با ورود به مجلس نباید وعده‌های خود را فراموش کنند، افزود: نمایندگان به دنبال حل مشکلات کشور، بهبود معیشت مردم و وضعیت اقتصادی جامعه باشند.

۹۱ هزار رأی اولی در گیلان

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه در استان گیلان دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی برقرار است، ادامه داد: ۳۴۵ شعبه سیار و یک شعبه اخذ رأی در بندرانزلی ویژه برای اقلیت‌های دینی است.

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه گیلان بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: در استان گیلان یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

وی با اشاره به تعداد رأی اولی‌ها در استان گیلان، افزود: از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۰۰ نفر رأی اولی بوده که در میان آنها بیش از ۴۶ هزار نفر پسر و مابقی دختر هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان تصریح کرد: برای افزایش آگاهی و بینش سیاسی رأی اولی‌ها همایش‌های مختلفی در حوزه‌های انتخابیه آنها برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.