به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از عصر نخستین جمعه اردیبهشت‌ماه ۹۹ سامانه کم‌فشار بارشی کم‌کم از سمت غرب وارد استان سمنان شده و چهره بهاری دوباره‌ای به غالب نقاط این استان خواهد بخشید. پیش‌بینی هواشناسی از روز یکشنبه بارش باران و کاهش محسوس دما خواهد بود.

پیش‌بینی هواشناسی برای هوای سمنان هم‌زمان با روز آدینه، آسمانی نیمه‌ابری و در بعدازظهر ابری همراه با وزش باد است اما به‌تدریج بر سرعت باد و میزان ابرها افزوده می‌شود تا جایی که برای روز یکشنبه و دوشنبه آسمانی نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و کاهش دمای هوا برای استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

آغاز هفته ابری و بارانی غالب شهرهای استان سمنان اما با کاهش محسوس دما در روزهای یکشنبه و دوشنبه همراه خواهد شد تا جایی که پیش‌بینی می‌شود دمای هوا نسبت به امروز جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه، در برخی نقاط استان مانند کالپوش، رضوان و بسطام و … شش درجه خنک‌تر شود.

هم‌اکنون و هم‌زمان با صبح جمعه دمای هوا در سمنان ۱۷ درجه بالای صفر و آسمان صاف است، برای بعدازظهر نیز این شهرستان آسمانی نیمه‌ابری همراه با وزش باد و برای فردا و پس‌فردا رگبار پراکنده پیش‌بینی‌شده است بیشینه و کمینه دمای هوا، امروز ۲۸ و ۱۴ بالای صفر است و برای فردا نیز بدون تغییر همین میزان دما برای سمنان باقی خواهد ماند.

شاهرود هم آسمان آفتابی را شاهد است و دماسنج‌ها عدد ۱۲ را نشان می‌دهند بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۴ و ۱۲ درجه بالای صفر است و برای فردای این بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان دیار قومس، آسمانی نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

میامی روز نسبتاً گرمی را تجربه می‌کند دمای هوا تا ۱۶ درجه بالای صفر افزایش‌یافته و بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۹ و ۱۴ درجه بالای صفر است که در روزهای ابتدایی سال ۹۹ رکوردی جدید است. برای فردای این شهرستان تداوم شرایط امروز همراه با ابرهای پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

در دامغان بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۸ و ۱۲ درجه بالای صفر است آسمان آفتابی است و پیش‌بینی شرایط جوی برای فردا و پس فردای این کهن دیار صد دروازه، آسمانی نیمه‌ابری، همراه با وزش باد و رگبار باران خواهد بود شرایطی که مشابه آن در مهدی‌شهر نیز رخ خواهد داد، بیشینه و کمینه دمای هوای مهدی‌شهر برای روز جمعه ۲۳ و ۱۰ درجه بالای صفر است تا این شهرستان، یکی از خنک‌ترین نقاط استان در روز جمعه محسوب شود.

گرمسار و ایوان کی دو همسایه غربی نیز شرایط یکسان دارند دمای هوا در هر دو شهرستان تقریباً ۱۸ درجه بالای صفر است بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۰ و ۱۴ درجه بالای صفر است و برای امروز پدیده خاص جَوی در این دو شهرستان دیده نمی‌شود اما از فردا آسمان شهرستان‌های ایوان‌کی و گرمسار نیمه‌ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

در نهایت باید گفت امروز آسمان برخی نقاط استان سمنان آفتابی و صاف است اما به تدریج بر میزان ابرها افزوده می‌شود همچنین پیش‌بینی هواشناسی برای فردا و پس فردا در غالب نقاط استان افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.