نادیا میرشجاع  عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا  با اشاره به ناپایداری‌های جوی در ۴۸ ساعت آینده، افزود: دامداران، با توجه به بارش‌ باران و رعد و برق  در ارتفاعات این استان، از چرای دام‌ها در ساعت‌های نا آرام هوا به دلیل خطر برق گرفتگی در این مناطق خودداری کنند.

وی بیان کرد: کشاورزان به ویژه در مناطق شرقی و شمالی استان سمنان، نسبت به پاکسازی جوی‌ها و مسیرهای انتقال آب به مزارع و باغات برای جلوگیری از ایجاد سیلاب اقدام کنند.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان ادامه داد: با توجه به کاهش دما، گلخانه‌داران و مرغداران به تنظیم دما، رطوبت تهویه و نور گلخانه‌ها و کنترل سطوح پوششی سالن‌ها توجه داشته باشند.

وی با اشاره به بارش‌های پراکنده در بعد از ظهرها در دامغان،تصریح کرد: باغداران پسته این شهرستان، محلول و سم‌پاشی باغات پسته را در صبح‌ها انجام دهند.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان یادآور شد: سامانه بارشی تا سه‌شنبه جاری در این استان فعال و در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر و شب بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه است.

میرشجاع ابراز داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان به ترتیب ۹ و ۱۸ درجه سانتیگراد بود.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان گفت: در این مدت، شهمیرزاد با چهار درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمسار، بیارجمند، ایوانکی و سمنان با ۱۸ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان سمنان بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.