به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از روز شنبه سامانه کم‌فشار وارد استان سمنان شده و غالب شهرهای استان آسمانی ابری خواهند داشت همچنین با ابرناکی شهرهای استان شاهد کاهش دما به‌صورت محسوس نیز خواهیم بود.

هم‌زمان با صبح شنبه شهرهای استان سمنان هوایی ابری را تجربه می‌کنند دمای هوا در مرکز استان ۱۴ درجه است و سردترین نقطه بخش رضوان در کالپوش با شش درجه بالای صفر و گرم‌ترین نقطه گرمسار با ۱۹ درجه بالای صفر است.

سمنان ابری شد

برای امروز و فردای سمنان آسمانی نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات وزش باد گزارش‌شده است همچنین بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان ۲۵ و ۱۲ درجه بالای صفر برای روز شنبه و ۲۱ و ۱۱ درجه بالای صفر برای یکشنبه پیش‌بینی می‌شود.

کاهش محسوس دما در شاهرود و دامغان به‌خصوص در میامی و مهدی‌شهر نیز دیده می‌شود. هم‌اکنون دمای هوا در شاهرود ۱۰ درجه بالای صفر است و آسمان ابری همراه با وزش باد و احتمال رگبار در ارتفاعات پیش‌بینی‌شده است؛ نم نسبی ۵۶ درصد است و هوای مطبوعی سراسر شهرستان را فراگرفته است.

وزش باد در دامغان

دامغانی‌ها نیز شرایط مشابهی را دنبال می‌کنند با این تفاوت که احتمال وزش باد در این شهرستان تاریخی بیشتر از شاهرود است. دمای هوا در دامغان هم اکنون ۱۷ درجه بالای صفر است.

گرمسار و ایوان کی هم اکنون با ۱۹ و ۱۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقاط استان سمنان هستند هرچند آسمان این دو شهرستان نیز نیمه ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

در میامی نیز شرایط مشابه است همزمان با صبح شنبه دمای هوا در این شرقی‌ترین شهرستان دیار قومس ۱۴ درجه بالای صفر است و فردا به میزان یک الی سه درجه از میزان دما کاسته می‌شود.

جو پایدار نسبی

در نهایت باید گفت آسمان استان سمنان جوی پایدار دارد آسمان نیمه ابری است و احتمال وزش باد وجود دارد. برای فردا یکشنبه نیز میزان دمای هوا بین یک الی سه درجه نسبت به امروز کاهش خواهد یافت.

گفتنی است محدودیت ترافیکی برای جلوگیری از بروز کرونا ویژه خودروهای غیربومی در استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.