به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: ۲ وقف جدید از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون، در شهرستان دامغان انجام‌شد و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت ‌شده است.

حجت‌الاسلام رضا نفری اظهار کرد: ۳ واحد آپارتمان مسکونی واقع در مسکن مهر سمنان توسط واقف وقف شد.

وی ارزش تقریبی این وقف را هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان و بیان کرد: وقف مذکور با نیت ساخت یا بازسازی مساجد در شهرستان سمنان و ایجاد صندوق کارگشایی به منظور اعطای وام قرض‌الحسنه از محل عواید موقوفه به اشخاص، بر اساس نظر متولی موقوفه، وقف شده است.

ثبت ۲ وقف جدید در دامغان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان نیز از ۲ وقف جدید از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون در این شهرستان خبر داد که در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت ‌شده است.

علی‌اصغر مقیمیان اظهار کرد: نخستین وقف جدید سال ۱۳۹۹ در شهرستان دامغان، توسط واقف خیراندیش «علی‌اصغر مقدسی» انجام شد.

وی افزود: واقف نیک‌اندیش ۶ دانگ یک باب مغازه به مساحت ۴۷ مترمربع در خیابان قیصریه دامغان را وقف کرد.

مقیمیان از انجام دومین وقف شهرستان دامغان در نخستین روزهای سال جاری هم خبر داد و عنوان کرد: واقفان خیراندیش فاطمه شبستانی و علی‌اصغر شبستانی شش‌دانگ یک ساختمان مسکونی با جمیع متعلقات را به مساحت ۱۹۸ مترمربع وقف کردند.

شهرستان میامی و بسطام دارای ۳ وقف جدید شد

رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان میامی، از انجام دو مورد وقف جدید در شهرستان میامی از ابتدای سال جاری خبر داد.

رضا قاضی پور اظهار کرد: واقفان خیراندیش  زهرا، فاطمه و محمدحسن نوروزی، نیم تومان آب میامی را با نیت تعزیه‌داری و اطعام عزاداران در ظهر روز تاسوعا وقف کردند.

وی به دومین وقف امسال در میامی اشاره و عنوان کرد: علی‌اکبر نوروزی نیز یک تومان  آب  میامی را با نیت تعزیه‌داری و اطعام عزاداران در ظهر روز تاسوعا وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام نیز گفت: نخستین وقف جدید امسال شهر بسطام توسط واقف خیراندیش بسطامی انجام شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی اظهار کرد: زهرا حسین‌آبادی ۲ ساعت و نیم آب از چاه شماره ۲ روستای الیکائی را با نیات هزینه‌های جاری مسجد و حسینیه امام حسین(ع) و خیرات و مبرات در روستای الیکائی وقف کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.