به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی صبح چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری «ضیافت همدلی» از طرح‌های کشوری اوقاف و امور خیریه، به میزبانی اداره کل اوقاف استان سمنان با بیان اینکه «ضیافت همدلی» همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان با همکاری هیئت‌امنای بقاع متبرکه و امامزادگان استان، متولیان موقوفات و خیران اجرا می‌شود، تاکید کرد: هدف این طرح ترویج روحیه انفاق و کمک در سایه همدلی است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه انفاق به خصوص در شرایط کنونی کشورمان، افزود: کمک به نیازمندان با ترویج روحیه انفاق و بخشش در سایه منویات معظم له در زمینه مساوات محورهای این رزمایش است که در آن به نیازمندان و محرومان خدمات ارائه می‌شود.

توزیع اقلام بین نیازمندان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، درباره اجرای رزمایش مذکور، توضیح داد: اوقاف با همراهی امنای بقاع متبرکه و خیران و … نسبت به تهیه و توزیع سبد غذایی بین نیازمندان مبادرت می‌ورزند تا در نهایت بتوانیم همگی برای ماه ضیافت الهی آماده باشیم.

تدینی با بیان اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت بُعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه در کنار کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر از جمله محورهای رزمایش ضیافت همدلی در آستانه ماه رمضان است، بیان داشت: اوقاف با اجرای این طرح به دنبال ترویج فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی، مساوات و صدقه و ایجاد زمینه مشارکت عمومی در رسیدگی به محرومان و مستضعفان است.

وی از ترویج فرهنگ مواسات و بخشش به عنوان یکی از ارکان مهم ضیافت همدلی یاد کرد و گفت: کمک‌ها بین نیازمندان با حفظ آبرو و همچنین کرامت آنها تقسیم و دیگر نیاز نیست نیازمندان به بقاع متبرکه و دفاتر خیریه مراجعه کنند همچنین باید گفت در توزیع اقلام بین نیازمندان و محرومان تمام پروتکل‌های بهداشتی و الزامات پیرامون بیماری کرونا، در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خیران برای شرکت در این طرح می‌توانند به دفاتر اوقاف و یا بقاع متبرکه استان سمنان مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1408831
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.