به گزارش ایرنا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان به ایرنا گفت: طرح توسعه امامزدگان عبدالعالی و عبدالمعالی(ع) دامغان با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور کلنگ زنی شد.
حجت الاسلام مرتضی میرکو اضافه کرد: طرح توسعه امامزادگان طبق نقشه جامع مصوب سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می شود و شامل ساخت صحن جامع، توقفگاه خودرو، وضوخانه، کشتارگاه، خانه عالم و زائرسرا است.
میرکو افزود: برای اجرای این طرح مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که مبلغ 2 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات ملی به معصوم زادگان اهدا شده است که این امامزادگان برای توسعه به اعتبارات دولتی و کمک خیران نیازمند است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان گفت: مزار این 2 امامزاده که از نوادگان امام حسن(ع) هستند در نزدیکی مرکز شهر دامغان قرار دارد و بارگاه آنان تا سال 1205 هجری قمری ناشناخته بوده است.
به گزارش ایرنا، افتتاح ستاد حفظ قرآن کریم، شرکت در همایش هیات امناهای بقاع متبرکه استان سمنان و آغاز طرح توسعه امامزادگان عبدالعالی و عبدالمعالی(ع) از برنامه های سفر یک روزه حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به دامغان است.
استان سمنان پنج هزار و 384 موقوفه شامل چهار هزار و 416 مورد متصرفی و 963 موقوفه غیرمتصرفی دارد.
شهرستان دامغان بیش از هزار موقوفه و 3٨ امامزاده دارد که از این تعداد 6 امامزاده شهری و بقیه در روستاهای شهرستان است.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.