حجت الاسلام  قربانعلی صفایی پور روز چهارشنبه در نشست آغاز به کار  قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه ، توجه به پشتوانه‌های معنوی در ایام بحرانی را ضروری خواند  و گفت :  حرکت مردمی مطلوبی در سطح کشور پیرو سخنان رهبر معظم انقلاب آغازشده که باید اقدام اساسی صورت پذیرد.

وی گفت : رزمایش مواسات در راستای همدلی نهادهای خدمت رسان برای کمک به محرومان و نیازمندان ارزشمند است.

امام جمعه میامی ادامه داد : شناسایی و ساماندهی خانواده های آسیب دیده از کرونا از اولویت های رزمایش مواسات قرار گیرد .

صفایی پور ساماندهی در خدمت‌رسانی را نیازمند مشارکت عمومی خواند و گفت :  رفع ‌موازی‌ کاری بین دستگاه‌های مختلف، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران ضرورت داشته و مشارکت عمومی مهمترین اقدام در کمک موثر به نیازمندان به شمار می‌رود.

احمد ملایری فرماندار میامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رعایت بهداشت فردی ضرورت دارد، افزود : در انجام رزمایش مواسات ، مجموعه هدایا و کمک های مردمی به افرادی که تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته‌اند، اهدا می شود .

وی ادامه داد: توزیع مناسب بسته های معیشتی و هدایای مردمی با شناسایی دقیق افراد با حفظ کرامت انسانی از اولویت های رزمایش مواسات است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این ویروس در حال حاضر در بیش از ۲۰۰ کشور از جمله ایران شیوع یافته است.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.