به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی ظهر سه شنبه در نشست خبری که از طریق فضای مجازی با طرح پرسش خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، بابیان اینکه تا به امروز ۴۷۵ بیمار با آمار مثبت کرونا در حوزه مدیریت دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان شناسایی‌شده است، ابراز داشت: تا به این لحظه ۳۹۱ نفر یعنی حدود ۸۲ درصد بیماران با تشخیص کرونا از بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه مرخص شدند که با توجه به متوسط کشوری شرایط خوبی در ارائه خدمات بهداشت و درمان این شهرستان‌ها وجود دارد.

وی ضمن بیان اینکه از تعداد ۴۷۵ بیمار با تست مثبت ۵۶ درصد مرد و ۴۴ درصد زن هستند، افزود: میانگین سنی افراد مبتلابه کرونا در حوزه مدیریت این دانشگاه ۵۵.۵ سال و میانگین فوت‌شدگان ۷۱ سال است که این آمارها با نرم جهانی مطابقت دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه در بین اطلاعات و آمار شاید نگرانی‌هایی ایجادشده باشد که در سمنان به نسبت جمعیت تعداد موارد مثبت زیاد گزارش‌شده است، افزود: این به معنا نیست که تعداد مبتلایان سمنان، نسبت به سایر نقاط بیشتر است بلکه تعداد موارد مثبت بیشتری در بین بیماران کشف و منجر به رعایت قرنطینه و توصیه‌های بهداشتی شده است.

دانایی ضمن بیان اینکه باید کوشید تا چرخه انتقال ویروس قطع شود که این مهم با کنترل ارتباطات جمعی افراد قابل دست‌یابی خواهد بود، تصریح کرد: در میانه زلزله‌ای قرار داریم که تعدادی افراد مبتلابه کرونا شدند در شرایطی که بیشترین استان‌های درگیر قم و گیلان و سپس تهران و اصفهان، مازندران و گلستان بعدی‌ها بودند واضح است وقتی در مجاورت این مناطق قرار داریم طبیعتاً انتقال بیماری به سمنان اتفاق خواهد افتاد.

وی ضمن بیان اینکه در هر اپیدمی باید دید توان سیستم بهداشت و درمان برای پاسخ به نیاز مردم چقدر است، افزود: با زیرساخت مناسبی که طی سال‌های گذشته رخ داد به لطف خدا توان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به نحوی بود که خوشبختانه درگیر مشکلات خاص نشدیم و نشان داد سیستم بهداشت و درمان کشور چقدر در این حوزه توانست موفق عمل کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه در اوج اپیدمی با ۲۰۰ تا ۲۰۳ بیمار مبتلا حدود ۵۰۰ تخت برای بیماران کرونایی آماده شد، ابراز داشت: در این شرایط تنها بیش از ۴۰ درصد مجبور به اشغال تخت‌های آماده شد.

دانایی در ادامه تصریح کرد: از میزان ۴۲۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان با ۴۱۷ هزار نفر تماس تلفنی گرفته شد و از سویی ۶۵ هزار نفر وارد سامانه سلامت شدند و اطلاعات خود را ثبت کردند که باید گفت ۹۸ درصد این تماس‌ها مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.