حجت‌الله غلامی روز جمعه در حاشیه نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مردم نسبت به بقیه این افراد متخلف معترضند و این دستورالعمل و طرح ستاد ملی مقابله با کرونا با عنوان فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای برخورد با آنان ابلاغ شده و مشمول حال این گروه خواهد شد.

وی بیان کرد: بطور قطع از امروز برخوردهای شدیدی با توجه به جرائم تعیین شده با متخلفان انجام خواهد شد و از هرگونه پارک خودرو در کنار پارک‌ها و فضاهای سبز و گردشگری و تفرجگاهها جلوگیری خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای اصفهان با بیان اینکه این دستورالعمل ابلاغی از امروز عملیاتی شد و روزهای گذشته بصورت توصیه‌ای و ارشادی در حال انجام بود ادامه داد: این شمار مردم با همکاری مجموعه دستگاههای اجرایی قوانین را رعایت کردند، و این دستورالعمل نیز هم مقدمه‌ای برای فراهم شدن رضایت شهروندان قانونمند خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای طرح ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا که با عنوان فاصله گذاری اجتماعی، امروز جلسه هماهنگی و اجرایی را با ۲۴ فرماندار و شهرداران استان بصورت ویدئو کنفرانس با حضور استاندار اصفهان، فرمانده نیروی انتظامی استان، فرمانده سپاه و سایر دستگاههای اجرایی برگزار شد.

غلامی اضافه کرد: کلیات این طرح شامل برگزار نشدن هر گونه اجتماع تا بیستم فروردین و حذف ترددها در استان است و هر شهری فقط پذیرای خودروهای بومی آن منطقه است و ضمن جلوگیری شدید از سفرهای استانی، تنها ساکنان بومی هر منطقه می‌توانند به شهرشان وارد شوند و با هر گونه ترددی غیر از این موارد برخورد خواهد شد.   

وی افزود:جرائم خاص این طرح مصوب و ابلاغ شده و خودروهایی که در شهرها تردد داشته باشند، پنج میلیون ریالی جریمه و یک ماه در توفقگاه های نیروی انتظامی توقیف خواهند شد.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای اصفهان تاکید کرد: بجز مشاغلی که وظیفه تامین مایحتاج عمومی و بهداشت و درمان را بر عهده دارند، هر گونه فروشگاه و صنف دیگری تا پایان طرح تعطیل است و فهرست اصناف مجاز به فعالیت هم در اختیار همه فرمانداران، شهرداران و نیروهای تعزیراتی قرار داده شد و فروشگاهها و صنوف متخلف با هماهنگی نیروی انتظامی،   تعزیرات ودادستانی بمدت یکماه پلمپ خواهند شد.

به گفته وی دانشگاهها و مدارس هم تا پایان طرح تعطیل خواهند بود.

غلامی با اشاره به اینکه هر گونه اجتماع در پارک‌ها ممنوع است تصریح کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده با فرمانداران،  شهرداران و نیروی انتظامی در هر شهر نیروهایی برای تخلیه پارک ها پیش بینی شده و از ورود افراد به پارک‌ها و تفرجگاهها جلوگیری بعمل خواهد آمد.

وی اظهارداشت: نکته مهمی که علاوه بر این موارد در ستاد استانی مصوب شده، دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه هیچگونه خودرویی در سطح شهرها تردد نخواهد کرد و با تردد خودروها بجز خودروهای امدادی، خدماتی در این ۲ روز برخورد خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای اصفهان گفت: بطور قطع از امروز برخوردهای شدیدی با توجه به جرائم تعیین شده با متخلفان انجام خواهد شد و از هرگونه پارک خودرو در کنار پارک ها و فضاهای سبز و گردشگری و تفرجگاهها جلوگیری خواهد شد.

طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد در محورهای ارتباطی این استان از روز جمعه آغاز شد و در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین غیر از خودروهای امدادی و خدمات رسان تشدید می شود.

وزارت بهداشت روز پنجشنبه هفتم فروردین اعلام کرد: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲ هزار و ۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر بهبود یافته‌اند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ششم فروردین، تا کنون ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در این استان (به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) از بیمارستان ترخیص شدند که حدود ۵۰ درصد از کل مبتلایان به این بیماری هستند.

وزارت بهداشت در چند روز گذشته آمار تفکیکی مبتلایان به کرونا را در استان اصفهان اعلام نکرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.