فرمانده سپاه اشنویه روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت‌: گردان‌های بیت‌المقدس، حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های مقاومت، کارکنان، بهداشت و درمان سپاه و گروه‌های جهادی از امروز تا ۱۵ فروردین در شهرهای اشنویه و نالوس در این عملیات شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ نفر از بسیجیان این شهرستان با استفاده از ۱۵ دستگاه خودرو شامل تراکتور و سم‌پاش در این عملیات شرکت می‌کنند، اضافه کرد: بسیجیان در یگان‌های جنگ نوین سپاه مأموریت خود را در ۲ محور رژه خودرویی و ضدعفونی و گندزدایی در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا برگزار کردند.

وی افزود: مانور سراسری دفاع بیولوژیک با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان در سه شیفت کاری در معابر پرتردد، خیابان‌های اصلی، پیاده‌روها و بازار، مساجد و اماکن پرتردد شهر و روستا انجام می‌شود که در این راستا همکاری مردم شرط اصلی است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۴۹۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۴۰ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.