رسول جهانگیری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: اصناف هیچ وقت در مواقع بحران، ناسازگاری نکردند و بویژه در زمانهای نظیر سیل، زلزله و جنگ تحمیلی نهایت همکاری و تعامل را با مسوولان کشور داشته‌اند.

وی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا در هفته‌های اخیر مشکلات عدیده ای برای اصناف بوجود آورد، انتظار می‌رود مسوولان نهادهای یادشده تا رفع کامل بیماری کرونا با اصناف همکاری کند.

رییس اتاق اصناف اصفهان ادامه داد: همه دستورالعمل‌های بهداشتی در مورد پیشگیری از ویروس کرونا به واحدهای صنفی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا رکود شدیدی در فعالیت بسیاری از صنوف این استان ایجاد کرده است ادامه داد: در مقطع کنونی سلامتی مردم از هر چیز دیگری مهم‌تر است بنابراین همه باید با همکاری و همدلی اجازه دهیم که این بحران به پایان برسد و از این شرایط دشوار عبور کنیم.

جهانگیری اضافه کرد: در این شرایط ممکن است بعضی کسب و کارها تعطیل و یا ورشکسته شوند اما می‌توان با در نظر گرفتن حمایت‌هایی در حوزه‌هایی نظیر مالیات، تسهیلات بانکی، تامین اجتماعی و بیمه با کمترین مشکل از این شرایط بحرانی عبور کرد.

وی با اشاره به اهمیت خدمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بعنوان سربازان خط مقدم جبهه سلامت در مقابله با بیماری کرونا خاطرنشان کرد:  با همکاری خیران اصناف، اتحادیه‌ها و بازاریان روزانه با ارائه سه میان وعده در سه شیفت کاری از کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر با بیماری کرونا پذیرایی می‌شود.

به گفته وی این اقدام با هدف همدلی و اعلام حمایت از اقدام‌های ارزشمند سربازان خط مقدم جبهه سلامت و بصورت پذیرایی میان‌وعده میوه  برای کادر پزشکی بیمارستان‌های درگیر کرونا در اصفهان انجام می‌شود.

رییس اتاق اصناف اصفهان افزود:این طرح جنبه مادی و اقتصادی ندارد و بیشتر جنبه معنوی دارد و  به منظور قدردانی از کارکنان این بیمارستان‌ها از ۲ هفته گذشته شروع شده و تا رفع کامل بحران بصورت مستمر ادامه دارد.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان‌اینکه ۳۴۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند، گفت: تاکنون ۱۸ تَن از بین آنها بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.