مهدی یحیایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی در سمنان اظهارداشت: ۵۹ هزار و ۶۱۳ مورد بازرسی از صنوف این استان سال ۹۸ در قالب طرح‌های مختلف انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن ۱۲ درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: این بازرسی‌ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و نیز جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام شد.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: سال گذشته، پنج هزار و ۱۸۱ مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف استان ثبت و محرز شد.

وی تصریح کرد: بازرسی‌ها به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و عرضه انجام شد و چهار هزار و ۳۹۹ مورد پرونده تخلف تشکیل شد و در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ از نظر تعداد تخلف ۴۱ درصد و از نظر تعداد پرونده تشکیل شده ۴۴ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: این تخلفات شامل گران‌فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و نصب  نکردن نرخ‌نامه، ارائه ندادن فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق  به ارزش ریالی بیش از ۲۶۵ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال بود که در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۱۳ درصد افزایش داشت.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها،نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات برای امیدآفرینی، اعتمادبخشی، رفع دغدغه‌های مردم در تامین مایحتاج روزمره زندگی و تهیه کالاهای اساسی و نیز پر بودن انبارهای راهبردی انجام می شود.

امسال نیز ۲۴۰ واحد صنفی غیرضروری استان سمنان به دلیل بی‌توجهی به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت نکردن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۱۹ فروردین ۹۹ پلمب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.