محمدرضا برون روز دوشنبه در اولین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی سمنان با اشاره به تذکر به واحدهای صنفی در خصوص محدودیت فعالیت، افزود: در این مدت ۶۰ واحد صنفی غیر ضروری استان پلمب شد.

وی بیان کرد: ۱۹ هزار بازرسی در قالب گشت‌های مشترک بازرسی در بازار و شهر با همکاری دستگاه‌های زیربط بر اساس مصوبه های ستاد مقابله با کرونا استان مبنی بر محدودیت واحدهای صنفی غیر ضروری انجام شد.

رییس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: از این تعداد بازرسی انجام شده، حدود ۹۰ درصد از واحدهای صنفی همکاری لازم درخصوص محدودیت فعالیت را داشتند.

برون خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا ، تمام مراکز تجاری و واحدهای صنفی غیر ضروری در استان سمنان به استثنای برخی واحدهای صنفی تامین کننده مایحتاج عمومی مردم از ابتدای امسال تا ۱۵ فروردین تعطیل شد.

طبق این مصوبه فعالیت اصناف در استان به سه دسته تقسیم بندی شد که دسته اول شامل صنوفی است که کالاهای اساسی و نیاز ضروری مردم را تامین می‌کند که با صد درصد ظرفیت می‌تواند فعالیت کند، گروه دوم شامل مشاغل و صنوف خدماتی که تامین کننده نیاز مردم ولی ضرورت کمتری دارد که این گروه در حداقل نیاز شهر و با ارائه لیست کشیک از سوی اتحادیه‌های زیربط فعالیت می‌کند و دسته سوم نیز شامل اصناف غیر ضروریاست که به طور کامل باید در این مدت تعطیل باشد.

گروه دوم صنف‌های خدماتی که تامین کننده نیاز مردم ولی ضرورت کمتری دارد؛ ابزار یراق، تعمیرگاه، لوازم یدکی، پلاستیک فروشی، خرازی، ویدئو کلوپ، لوازم ساختمانی و بهداشتی، تعمیر لوازم خانگی، الکتریکی، آپاراتی و تعویض روغن، لاستیک فروشی، خیاطی، کلیدسازی، تعمیرات موبایل، تعمیرات کفش، مصالح ساختمانی، شیشه بری، آهن آلات، تعمیر آسانسور، عینک فروشی، ایزوگام، تخلیه چاه، تصفیه آب، خدمات چاپ، سم و کودفروشی،رنگ فروشی و خدمات درودگری است.

طبق آخرین اطلاعات رسیده به ایرنا در شامگاه شنبه نهم فروردین، تعداد کل مبتلایان کرونا در استان سمنان به ۷۵۹ تن رسیده است و ۱۹۷ تن نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

بنا بر کسب اطلاع خبرنگار ایرنا، تا روز نهم فروردین ۸۴ تن بدلیل ابتلا به کرونا در استان سمنان فوت کرده‌اند که در این بین ۲۴ فوتی برای سال ۹۹ بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.