بهروز اسودی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی در سمنان به خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال بیش از ۴۴ هزارمورد بازرسی از واحدهای فعال این بخش در استان با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات بویژه کالاهای اولویت‌دار، نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی و جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها سه هزار و ۷۶۵ مورد تخلف ثبت و محرز شد.

وی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی بازرسی از واحدهای صنفی سمنان، بیان کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت بصورت مستمر و روزانه انجام شده، سه هزار و ۱۷۸ مورد پرونده تخلف تشکیل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشت.

اسودی تصریح کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه، ارائه نکردن فاکتور و عرضه و فروش و نگهداری کالای قاچاق به ارزش ریالی ۲۳۰ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال کشف شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به برای اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تامین مایحتاج روزمره زندگی و تاکید موکد بر توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی کشور برای تهیه کالاهای اساسی از مهمترین برنامه‌های این سازمان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.