به گزارش خبرنگار مهر، قاسم شریفی شامگاه دوشنبه در کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه شیوع کرونا ویروس و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بیش از ۲۱ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان انجام شد، ابراز کرد: با بازرسی‌های انجام شده سه هزار و ۳۰۰ واحدهای صنفی غیرضروری که خلاف قانون ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس عمل کردند، اخطار کتبی دریافت کردند.

وی افزود: همچنین با نظارت‌های انجام شده، ۲۴۰ واحد صنفی غیرضروری متخلف استان سمنان که طرح‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس و فاصله‌گذاری اجتماعی را اجرایی نکردند، مُهر و موم شد.

اجرای غربالگری در استان سمنان

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: اجرای نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس در واحدهای تولیدی استان بر اساس گزارش‌های ارائه شده مطلوب است اما افزایش نظارت‌ها و رعایت نکات بهداشتی در سرویس‌های رفت و امد کارگران این واحدهای تولیدی اجتناب‌ناپذیر به حساب می‌آید.

شریفی در ادامه و با بیان اینکه طرح غربالگری و تب‌سنجی برای مقابله با کرونا ویروس در ورودی شهرک‌های صنعتی استان سمنان به طور جد ادامه یابد، ابراز کرد: در بحث مدیریت پسماند، اقدام‌هایی در استان سمنان در دست اجراست تا جمع آوری زباله عفونی و خانگی مطلوب‌تر انجام شود.

ادامه طرح فاصله گذاری

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه برخی از اصناف در حالی که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای روزهای آینده هم ادامه دارد، خیلی زود به بازگشایی مغازه و فروشگاه‌های خود اقدام کردند که این امر خلاف قانون ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس است، گفت: عادی‌سازی کرونا ویروس یک دغدغه اساسی است که باید اقشار مردم نسبت به شیوع این ویروس منحوس هوشیارتر از هر زمان دیگری عمل کنند.

حسن سعدالدین بیان داشت: از ۲۳ فروردین، حداکثر دوسوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در محل کار خود حضورداشته باشند و مدیران باید دقت داشته باشند که بانوان دارای بیماری، افراد سال‌خورده و یا افرادی که دچار بیماری هستند، همچنان دورکاری کنند.

وی با بیان اینکه مدیران، اولویت حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی را به افراد جوان دهند و افرادی که دارای علائم بیماری هستند، همچنان به صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند، تاکید کرد: بعد از اتمام تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران، طرح تب سنجی و غربالگری از کارمندان و کارگرانی که در محل کار خود در هفته‌های گذشته حضور نداشتند، انجام شود

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.