به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: افرادی که نسبت به انتقال اطلاعات نادرست در شرایط موجود در کانال‌های ناشناس و بی‌هویت اقدام می‌کنند، منتظر برخورد قانونی باشند.

وی تصریح کرد: حوزه‌های امنیتی استان به دنبال شناسایی این افراد و اعمال قانون هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: افراد سودجو که در شرایط موجود به احتکار و گرانفروشی کالاهای مورد نیاز مردم دست می‌زنند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. 

وی با تاکید بر دقت نظر ناظران حوزه‌های متولی در زمینه کنترل بر بازار افزود: از آن جا که مقرر شده تمامی انبارها رصد شود بنابراین لازم است همه افرادی که قبل از این نسبت به تامین و ذخیره‌سازی اقلام مورد نیاز خود اقدام کرده‌اند، موجودی انبار خود را در سامانه انبارها ثبت کنند. 

معتمدیان اظهار داشت: اگر اقلام ذخیره شده در سامانه انبارها ثبت نشوند، در صورتی که توسط ناظران کشف شوند، ‌شامل برخورد قانونی خواهند شد. 

وی گفت: دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی کننده دست که توسط اصناف مختلف ذخیره شده‌اند باید با نظارت کامل و از طریق دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت توزیع شوند. 

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تشدید کنترل‌ها در مبادی ورودی استان گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو و احتمال ورود مسافران از مناطق مختلف به استان، تمهیدات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا شرایط مهمانسراهای ادارات و بقاع متبرکه و... کاملا مدیریت می‌شوند.

معتمدیان ضمن تاکید بر حذف جلسات غیرضروری در ادارات متذکر شد: جلساتی که به موضوع پیگیری و رفع مشکلات مردم مرتبط است با رعایت تمامی موازین بهداشتی شامل حفظ فاصله یک متری، تهویه مطبوع فضا و... برگزار شود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش استان برای تامین اقلام بهداشتی گفت: تولید حداقل ۲۰ هزار تیوپ مواد ضد عفونی کننده در روز، می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز استان را برطرف کند.

استاندار خراسان جنوبی تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای کنترل شرایط و مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان را خواستار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.