حامد کرمیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح مطهر هم‌اکنون توسط ۴۳ پایگاه بسیج شهری و روستایی در حال انجام است. 

وی ادامه داد: در این طرح، پایگاه‌های بسیج با برپایی چادر یا به صورت سیار اقدام به اطلاع رسانی عمومی، توزیع بروشور آگاهی‌بخشی و ثبت نام در سامانه غربالگری سلامت می‌کنند. 

کرمیان اضافه کرد: این طرح، ادامه پویش سفیران بهداشت است که به صورت منسجم و یکپارچه با عنوان طرح مطهر اجرایی شده است. 

وی اظهارداشت: اطلاع رسانی، پایش سلامت افراد، آموزش صحیح ضدعفونی کردن سطوح و اجسام، ارائه نکات به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و توزیع ماسک و دستکش، از مهمترین اهداف این طرح است.

کرمیان بیان کرد: بسیجیان شرکت کننده در این طرح، در موقعیت‌های زمانی مختلف همچون شلوغی بوستان ها یا جاده سلامت به منظور راهنمایی مردم برای جلوگیری از تجمع و ماندن در خانه به مکان‌های مختلف اعزام می‌شوند.

مسوول اجرایی ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا سپاه ناحیه دامغان، ضمن تشکر از کادر درمانی بیمارستان ولایت، گفت: مردم همان‌گونه که تاکنون همکاری داشتند، باید با ادامه روند ماندن در خانه، جلوگیری از حضور در تجمعات، زنجیره انتقال ویروس را قطع کنند.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبتِ مبتلایان به کل جمعیت، در رتبه اول کشور قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.