سعیدرضا قنبری‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طولانی شدن زمان این بیماری در کشور بدون شک اثرات منفی اقتصادی، روانی و اجتماعی زیادی بر جای خواهد گذاشت و امیدواریم مردم با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی به قطع زنجیره انتقال این بیماری در کمترین زمان ممکن کمک کنند. 

 وی ادامه داد: مرکز اورژانس و مراقبت های ویژه ذوالفقاری و بیمارستان آموزشی - درمانی ۹ دی تربت‌حیدریه با ۲۰۰ تخت آماده پذیرش بیماران حاد تنفسی است اما در صورتی که مردم هشدارها را جدی نگیرند با مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ابراز امیدواری کرد که مردم با رعایت نکات بهداشتی، در خانه ماندن و اجرای کامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کم کنند.

قنبری‌زاده افزود: همچنین سامانه خود کنترلی توسط وزارت بهداشت به منظور غربالگری و شناسایی بیماران مشکوک به کووید ۱۹ به آدرس salamat.gov.ir ایجاد شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه، فرم های مربوطه را تکمیل و راهنمایی لازم را برای مقابله با بیماری کرونا دریافت کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.