شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست‌کم نیم میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در کشور ایران از ظهر دیروز ۲ هزار و ۹۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر رساند. از این تعداد تا به حال ۲هزار و ۶۴۰ نفر  فوت و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:با پاسخ مثبت ۹ نمونه آزمایشگاهی  در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شاهرود به ۳۵۹ تن رسید که از این تعداد ۲۸۳ تن معادل ۷۹ درصد با بهبودی از مرکز درمانی این شهر مرخص شدند.

*

حسن شکراللهی رییس سازمان نظام پزشکی استان سمنان گفت: پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان با عنوان «پزشک آنلاین» برای پاسخگویی به سوالات شهروندان استان در زمینه ویروس کرونا راه‌اندازی شد و این پایگاه تخصصی  به عنوان خدمات مشاوره تخصصی رایگان به منظور تامین نیازهای مشاوره‌ای شهروندان استان سمنان در خصوص ویروس کرونا است و  شهروندان می توانند با ورود به سایت سازمان نظام پزشکی استان سمنان وارد پایگاه تخصصی مشاوره پزشک آنلاین شوند.

*

وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: پایگاه های انتقال خون استان برای جبران کاهش ذخایر خونی، در پی کاهش تعداد مراجعان از زمان شیوع ویروس کرونا، در دو نوبت روزانه فعال است زیرا تعداد مراجعان به پایگاه‌های اهدای خون این استان از زمان شیوع بیماری کرونا بیش از ۴۵ درصد کاهش یافته است که این روند در صورت ادامه، ذخایر خونی را با چالش جدی مواجه می‌کند.

*

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: نیکوکاران می‌توانند با اهدای اقلام بهداشتی به مراکز شبانه‌روزی نگهداری ایتام، مراکز اقامتی و معلولان و سالمندان و معتادان، نقش مهمی در مقابله با ویروس کرونا ایفا کنند و  یکی از بازوان توانمند بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف، این گروه  هستند که در شرایط فعلی بحران شیوع کرونا نیز مانند گذشته همراه اداره کل بهزیستی استان سمنان بوده‌اند.

*

شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: واحدهای صنفی غیرضروری در صورت فعال بودن در شهرستان مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری مانند نمایشگاه خودرو و مشاوران املاک ممنوع است و در صورت فعالیت مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

*

فرج‌الله وفادار مسوول نمایندگی آستان قدس رضوی استان سمنان گفت: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان سمنان به منظور مشارکت در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقدام به راه‌اندازی خط تولید ماسک کرده است و با تولید روزانه ۹ هزارماسک بهداشتی در شکست این ویروس ایفای نقش می‌کند.

*

سرهنگ محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: طرح غربالگری سلامت، به منظور شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا، برای بیش از ۶۵ هزار نفر در دامغان اجرا شد که این طرح به همت کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، پاسداران و بسیجیان در ۲ نوبت صبح و عصر انجام می‌شود  و  وضعیت سلامت خانوارها به صورت تلفنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

*

حشمت الله خجسته پور جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان‌ گفت: زندانیانی که مرخصی آنان به اتمام رسیده برای بازگشت به زندان چند روزی در کانکس‌های مجهز قرنطینه می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.