حبیب‌الله خجسته‌پور عصر یکشنبه در نشست خبری افزود: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان سمنان تعدادی کانتینر مجهز برای قرنطینه زندانیانی که مرخصی آنان به اتمام رسیده در نظر گرفته شد.

وی اظهارداشت: این اشخاص چند روزی در کانتینرهای در نظر گرفته شده قرنطینه و پس از آزمایش و در صورت ناقل نبودن ویروس کرونا به جمع زندانیان اضافه می‌شوند.

جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان‌ ادامه داد: زندان‌های استان با حداقل ظرفیت پا برجاست و دستگاه‌ قضا تا حد امکان به برخی از زندانیان مرخصی اعطا کرده است.

وی اضافه کرد: فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی که نیازهای اساسی را تامین می‌کنند، باید افزایش یابد اما در خصوص سایر واحدهای تولیدی غیرضروری تا این لحظه با مدیران این واحدها برای کاهش فعالیت مذاکره شد.

وی تاکید کرد: هیچ یک از دستگاه‌های خدماتی استان سمنان از قبیل برق، آب و گاز حق قطع اشتراک شهروندان را تحت هیچ شرایطی ندارد.

جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان‌ با اشاره به اعیاد شعبانیه، بیان کرد: شهروندان استان از برپایی هرگونه ایستگاه‌های صلواتی خودداری کنند و می‌توانند نذورات را در راستای تهیه اقلام پزشکی صرف کنند.

کاهش مصرف بنزین و ترددها در استان سمنان

خجسته‌پور  با اشاره به کاهش ۷۵ درصدی ترددها در روز نهم فروردین در محورهای استان سمنان، تصریح کرد: ۴۱۲ هزار و ۲۰۰ لیتر بنزین در روز نهم فروردین 98 در این استان مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافت. 
وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی مشارکت مردمی بود، خاطرنشان کرد: اقدام حداکثری برای کاهش زنجیره شیوع بیماری و پاسخ به نیازهای ضروری و اداری جامعه از اهداف اجرای این طرح است.

خجسته‌پور ابرازداشت: بنابراین نیازمند همکاری دو جانبه برای پیشبرد اهداف این طرح هستیم.

جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان‌ یادآور شد: از ابتدای شروع طرح کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی سه مورد جریمه خودرو و ۱۸ پلمب واحدهای صنفی در استان انجام شد.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ظهر امروز ۳۸ هزار و ۳۰۹ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۰ تن فوت و ۱۲ هزار و ۳۹۱ تن بهبود یافتند.

طبق آخرین اطلاعات رسیده به ایرنا در شامگاه شنبه نهم فروردین، تعداد کل مبتلایان کرونا در استان سمنان به ۷۵۹ تن رسیده است و ۱۹۷ تن نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

بنا بر کسب اطلاع خبرنگار ایرنا، تا روز نهم فروردین ۸۴ تن بدلیل ابتلا به کرونا در استان سمنان فوت کرده‌اند که در این بین ۲۴ فوتی برای سال ۹۹ بوده است.

تاکنون ۶۶۴ هزار و ۷۳۱ تن در دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۴۲ هزار و ۴۲۷ تن بهبود یافتند، این ویروس از ۲۰۵ کشور جهان در ۱۹۹ کشور منتشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.